خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با ایلنا:

عرضه گوشت وارداتی با نظارت وزارت بهداشت در هفته‌های آتی/ ماه رمضان، گرمای هوا و تب کریمه کنگو، سه عامل رکود بازار گوشت

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۰۳۰

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: بازار گوشت قرمز به خاطر شیوع تب کریمه و گرمای شدید هوا و ماه رمضان، راکد شده و به همین دلیل کاهش اندکی در قیمت‌ها صورت گرفته است.

علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: گوشت گوسفندی به خاطر بروز تب کریمه کنگو در کشور با رکود مواجه شده و عدم خرید توسط مردم قیمت این محصول دامی را  2000 تومان کاهش داده است و با قیمت حدودی 41 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی افزود:  تب کریمه یکی از دلایل این کاهش قیمت است اما تاثیر گرمای شدید هوا و ماه مبارک رمضان را نیز در کاهش استفاده مردم از گوشت نباید نادیده گرفت.

ملکی در رابطه با توزیع گوشت وارداتی در بازارها خاطر نشان کرد: به منظور کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار طی چند هفته آتی گوشت قرمز وارداتی به بازار عرضه خواهد شد که این گوشت تحت نظارت وزارت بهداشت عرضه می‌شود و کاملا بهداشتی و استاندارد خواهد بود لذا از این نظر مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی در واکنش به خبر واردات 200 تن گوشت قاچاق به کشور تاکید کرد: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر ورود گوشت قاچاق اعلام نشده است و نهادهای نظارتی هر نوع ورود غیر قانونی این نوع گوشت را به کشور رصد می کنند و این خبر صحت ندارد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان در رابطه با قدمت بیماری تب کریمه کنگو در کشور عنوان کرد: این بیماری بالغ بر 20 سال است که در کشور شایع شده که در برخی فصول سال نمایان می شود. به جز این بیماری، بیماری‌های دیگری هم در دام و طیور وجود دارد که البته به خطرناکی این بیماری نیست اما با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در خصوص نحوه ذبح دام و این نکته که حتما گوشت را از مراکز توزیع خریداری کنند موفق به کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری شدیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز