خبرگزاری کار ایران

الزامی شدن تسویه حواله بارگیری برای شرکتهای حمل و نقل داخلی

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۴۴۰

گمرک ایران اعلام کرد: از تاریخ ۲۷ خردادماه، تمامی شرکت‌های حمل و نقل داخلی می‌بایست نسبت به تسویه حواله‌های بارگیری صادرشده در پنجره واحد تجارت فرامرزی، اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، گمرک ایران اعلام کرد: پیرو اطلاعیه قبلی، از تاریخ ۲۷ خردادماه، تمامی شرکت های حمل و نقل داخلی می‌بایست نسبت به تسویه حواله‌های بارگیری صادرشده در پنجره واحد تجارت فرامرزی اقدام نمایند؛ این در حالی است که هم اکنون، امکان تسویه حواله بارگیری‌های صادر شده برای شرکت های حمل ونقل داخلی در پنجره واحد تجارت فرامرزی فراهم شده است.

در راستای اجرای تفاهم نامه تبادل الکترونیک داده فی مابین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، امکان تسویه حواله های بارگیری صادرشده جهت شرکت های حمل و نقل داخلی فراهم گردید که بر این اساس، شرکت های حمل و نقل داخلی می بایست با مراجعه به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به آدرس epl.irica.ir از منوی "تسویه حواله بارگیری" به ثبت اطلاعات مورد نیاز و تسویه حواله های بارگیری اقدام نمایند.

با سامانه هوشمند حواله بارگیری الکترونیک، ضمن هماهنگی بیشتر بین گمرک، بندر و پایانه حمل‌ونقل در وقت و هزینه شرکت‌ها و صاحبان کالا صرفه‌جویی می شود.

در این سامانه، اطلاعات حواله بارگیری کالا توسط شرکت‌های حمل‌ونقل مستقر در پایانه وارد و به صورت بر خط توسط گمرک و اداره گارد و انتظامات جهت کنترل و ساماندهی تردد کامیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیاده‌سازی این سامانه که با هدف تبادل الکترونیکی اسناد میان گمرک و پایانه حمل‌ونقل طراحی شده، علاوه بر مکانیزه کردن فرایندهای درب ورود و خروج کامیون‌رو، موجب افزایش سرعت و دقت در کنترل کامیون‌های ورودی و خروجی، کاهش بار ترافیکی در درب‌های عملیاتی، روان‌سازی عبور کامیون‌ها، جلوگیری از جعل احتمالی حواله بارگیری و همچنین تسریع و تسهیل کار رانندگان و افزایش رضایت آنها شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز