خبرگزاری کار ایران

یوسف خانی در گفتگو با ایلنا:

برای صادرات مرغ به قطر مشکلی نداریم/ کاهش ۲۵۰ تومانی قیمت مرغ

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۹۵۹

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: تولیدکنندگان مرغ اعلام مازاد محصول کرده اند و ما برای عرضه این محصول در بازارهای قطر مشکلی نخواهیم داشت.

مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: امروز قیمت مرغ با کاهش 250 تومانی مواجه شد و قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۴۰۰ تومان در بازار تهران و مازندران به فروش رسید.

وی در ادامه افزود: نرخ هرکیلوگرم مرغ آماده طبخ در عمده فروشی در کشتارگاه ۶۰۵۰ تومان، تحویل در واحدهای صنفی ۶۲۰۰ تومان و در مراکز خرده فروشی ۶۸۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت هرکیلوگرم ران مرغ با کمر را ۶۸۰۰ تومان اعلام کرده و خاطر نشان کرد: قیمت هرکیلوگرم ران مرغ بی کمر  نیز ۶۸۰۰ تومان، سینه با کتف ۱۰۵۰۰ تومان، سینه بدون کتف ۱۱۵۰۰ تومان و فیله مرغ ۱۴۵۰۰ تومان است.  

یوسف خانی در رابطه با دلایل رکود در بازار مرغ و ماهی تصریح کرد: ما هر سال در ماه مبارک رمضان با این رکود بازار و کاهش میزان تقاضا مواجه هستیم. پیش از ماه رمضان تا دو روز اول این ماه میزان تقاضا بسیار بالا می رود و از روز سوم تقاضا بسیار کاهش می یابد.

وی افزود: این رکود نمی تواند به خاطر بروز تب کریمه کنگو باشد. تب کریمه کنگو تنها تاثیرش بر گوشت مرغ می تواند افزایش میزان تقاضا باشد و به خاطر عدم خرید گوشت گوسفندی مردم به سمت خرید مرغ بیایند اما در حال حاضر بازار به خاطر کاهش تقاضا راکد است. 

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به مازاد تولید مرغ و امکان صادرات آن عنوان کرد: تولید کنندگان مرغ گوشتی اعلام مازاد گوشت برای عرضه را داشته اند و در حال حاضر می توان این محصول را برای صادرات آماده کرد. از قطر درخواست هایی مبنی بر صادرات مرغ داشته ایم که در حال مذاکره برای ارسال و بسته بندی مرغ هستیم اما تاجایی که من می دانم محموله مرغ تاکنون برای قطر صادر نشده است.

برای صادرات مرغ به قطر مشکلی نداریم/ کاهش ۲۵۰ تومانی قیمت مرغ

یوسف خانی در پایان درباره امکان از دست رفتن بازار قطر اظهار کرد: کشور ترکیه یکی از رقبای اصلی و قدرتمند منطقه در بحث صادرات است که از لحاظ کیفیت محصول و کیفیت بسته بندی به سبک کشورهای توسعه یافته عمل می کند و با کشورهای اروپایی در حال رقابت است. به همین دلیل ما بازار عراق را از دست دادیم، اما تمام تلاش خود را برای از دست نرفتن بازار قطر خواهیم کرد. ما در بحث بسته بندی دارای مشکل هستیم و دستگاه های مخصوص و استاندارد این کار را در اختیار نداریم اما هنوز برای رفع مشکلات زمان داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز