خبرگزاری کار ایران

افزایش برداشت 42 درصدی از پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۳۲۰

متناسب با پیش‌بینی دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی، میزان برداشت از مخزن گازی پارس جنوبیتا پایان سال جاری نسبت به سال 94 نزدیک به 42 درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، سرپرست امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی با اعلام این خبر، گفت: میزان برداشت از منابع در سال 94 معادل 123 میلیاردو 552 میلیون متر مکعب بوده است.

علی احمدی در ادامه به افزایش این برداشت با توجه به راه‌اندازی و توسعه‌های فازهای جدید در پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: سال گذشته میزان برداشت از مخزن پارس جنوبی به 146 میلیارد و 740 میلیون متر مکعب رسید.

وی در ادامه تأکید کرد: میزان برداشت در سال اخیر نیز با توجه به تکمیل فازهای جدید افزایش خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود، این عدد به 175 میلیارد و 250 میلیون متر مکعب برسد.

به گفته احمدی؛ در صورت تحقق این امر در سال جاری میزان برداشت از مخزن مشترک گازی پارس جنوبی که یکی از اولویت‌های اصلی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران است، نسبت به سال 94 نزدیک به 42 درصد رشد خواهد داشت.

گفتنی است؛ مخزن گاز پارس جنوبی با 3 هزار و 700 کیلومتر مربع مساحت، 8 درصد از ذخایر گاز جهان و نزدیک به 50 درصد از ذخایر گازی ایران را به خود اختصاص داده است. همچنین با توجه به مشترک بودن این منبع عظیم بین کشور ایران و قطر افزایش برداشت از آن دارای اهمیت خاصی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز