خبرگزاری کار ایران

شناور اوشنیک هم وارد فیلد لوله‌گذاری شد/ نخستین تجربه لوله گذاری شناور اوشنیک در شورپلینگ فاز A13 و لوله گذاری B13

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۴۰۴

شرکت صدرا به عنوان کارفرمای لوله گذاری فاز B13 انجام عملیات شورپولینگ فاز 13A و لوله گذاری صادراتی و درون میدانی فاز B13 را به شرکت تاسیسات دریایی واگذار کرده است.

به گزارش ایلنا، عملیات کشش خط لوله از دریا به خشکی فاز  A13 در حالی آغاز شد که شناور اوشنیک برای نخستین بار به عنوان شناور لوله گذار، انجام عملیات لوله گذاری فاز یاد شده را آغاز کرده است. گفتنی است؛ شناور اوشنیک تا پیش از این تنها به منظور نصب سازه های سنگین دریایی تا وزن 5000 تن مورد بهره برداری قرار می‌گرفت؛ این در حالی است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته؛ این شناور که از قابلیت لوله گذاری با ظرفیت 5/3 کیلومتر لوله در روز برخوردار است؛ به عنوان نخستین پروژه لوله گذاری خود، عملیات کشش خط لوله فاز  A13 و همچنین اجرای سایر پروژه های لوله گذاری پارس جنوبی در تعهد شرکت تاسیسات دریایی را برعهده دارد.

شرکت تاسیسات دریایی هم اکنون انجام عملیات شورپولینگ خط لوله فاز 13A را با موفقیت آغاز کرده است و پس از انجام این عملیات به طول 3 کیلومتر؛ کشش خط لوله از دریا به خشکی خط لوله 13B را آغاز خواهد کرد. گفتنی است پس از انجام شورپلینگ این فاز ، عملیات لوله گذاری فاز  13B به  طول 96 کیلومتر (تا سکو) ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است؛ عملیات عملیات کشش خط لوله از دریا به خشکی فاز  A13 از تاریخ پنجشنبه  19 خرداد ماه آغاز شده است و در تاریخ 21 خردادماه با روند اجرای قابل قبول به انجام رسیده است.

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، عملیات لوله گذاری خط لوله فاز B 13 به مدت 75 روز ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، شرکت صدرا به عنوان کارفرمای لوله گذاری فاز B13 انجام عملیات شورپولینگ فاز 13A و لوله گذاری صادراتی و درون میدانی فاز B13 را به شرکت تاسیسات دریایی واگذار کرده است. در حال حاضر مذاکرات به منظور واگذاری خط‌لوله صادراتی و همچنین درون میدانی  فاز A13 به شرکت تاسیسات دریایی نیز در دست انجام می‌باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز