خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی:

خواهان گسترش روابط تجاری با بخش خصوصی ایران در حوزه صنایع حلال هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۴۰۸

مصطفی محمد گفت: تفاهم‌نامه‌های متعددی را با مراکز مربوط به صنعت حلال در ایران به امضاء رساندیم تا بتوانیم بیش از پیش به گسترش صنعت حلال در ایران و مالزی کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «مصطفی محمد» وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی که در راس هیئت اقتصادی به تهران سفر کرده در دیدار با جمعی از مدیران شرکت های صادراتی ایران ظرفیت مبادلات تجاری دو کشور را بسیار بالاتر از میزان فعلی دانست و توسعه صنعت حلال را در دو کشور ایران و مالزی بسیار با اهمیت خواند.

وی که در راس یک هیئت 15 نفره از ایران دیدار کرده است پس از بازدید از یکی از کارخانجات تولید کننده داروهای سرطانی که با سرمایه گذاری مشترک ایران و مالزی احداث شده است در جمع شرکت‌های صادراتی ایران حاضر شد و با آنان در زمینه راهکارهای گسترش تبادلات تجاری به گفتگو پرداخت. 

در این نشست که به همت شورای تجاری ایران - آسه آن و هلدینگ بین‌المللی متاکو برگزار شد؛ وی هدف از سفر به ایران را مذاکره و شناخت زمینه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور دانست و اظهار کرد: در این سفر شرکت‌های فعال در زمینه انرژی، فناوری اطلاعات مواد اولیه ، پالم و تجهیزات صنعتی حضور دارند که با همتایان ایرانی خود به تبادل نظر می‌پردازند.

مصطفی محمد توسعه تجارت حلال را یکی دیگر از اهداف این سفر دانست و ظرفیت دو کشور را در این زمینه بسیار بالا خواند و شرکت‌های ایرانی را به فعالیت بیشتر در این زمینه دعوت کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌های متعددی را با مراکز مربوط به صنعت حلال در ایران به امضاء رساندیم تا بتوانیم بیش از پیش به گسترش صنعت حلال در ایران و مالزی کمک کنیم.

وزیر صنعت مالزی همچنین تسهیل مبادلات مالی بین دو کشور و رفع موانع و مشکلات در راه تبادلات اقتصادی را از دیگر برنامه‌های خود در این سفر دانست و گفت در این مورد با مقامات ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

میزان صادرات ایران به مالزی 155000000 دلار می‌باشد که در مقابل ایران مبلغ 521000000 دلار واردات از مالزی در سال گذشته به ثبت رسانده است.

در این نشست شرکت‌های بزرگ صادراتی و تولید کننده مواد غذایی ایران مانند زر ماکارون ، شیرین عسل ، کاله و غیره حضور داشتند که ضمن معرفی توانمندی‌های خود راه‌های همکاری بیشتر و حضور فعال‌تر در بازار مالزی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی در ادامه دیدار خود با محمود واعظی رئیس کمسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی ، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز