خبرگزاری کار ایران

معاون مسافری راه‌آهن:

بلیت قطار برای تعطیلات عید فطر تمام شد/ بلیت‌های تابستانی افزایش قیمت ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۰۶۹

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه بلیت قطار برای ایام تابستان افزایش قیمت نخواهد داشت گفت: بلیت‌های قطار برای ایام تعطیلات عید فطر به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، میرحسن موسوی در نشست خبری با تشریح برنامه تابستانی قطارهای مسافری گفت: برنامه قطارهای مسافری برای 103 روز تابستان 96 از ابتدای تیرماه تا دهم مهرماه پیش‌بینی شده است و پیش‌فروش بلیت‌های قطارهای تابستانی از 21 خرداد آغاز شد.

وی درباره فروش بلیت‌های تعطیلات ایام عید فطر اظهار داشت: تمام بلیت‌های قطارهای تعطیلات عید فطر به اتمام رسیده است اما برای سایر روزهای ایام تابستان بلیت باقی است.

معاون مسافر راه‌آهن با بیان اینکه در ایام تابستان 236 رام قطار در روز تردد خواهد داشت ادامه داد:‌این رقم نسبت به میزان سیر روزانه قطار در تابستان سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

وی گفت: تعداد صندلی‌های ایجادی برای قطارهای تابستانی 10 میلیون و 800 هزار صندلی است که این رقم هم نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

میرحسن موسوی افزود: صندلی‌های ایجادی در قطارهای مسافری بین شهری 7 میلیون و 800 هزار صندلی است.

وی گفت: سه میلیون نفر صندلی ایجادی هم در مسیرهای حومه‌ای در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته رشد 31 درصدی داشته است.

معاون مسافری راه‌آهن همچنین با اشاره به از رده خارج سازی ناوگان فرسوده ریلی گفت: از سال گذشته برای ارتقای کیفیت در قطارهای مسافری، نسبت به از رده خارج‌سازی ناوگان با عمر بالای 45 سال اقدام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد صندلی های ایجادی در ایام تابستان 104 هزار و 800 صندلی است اظهار داشت: امسال قطارهای گردشی در مسیرهای متعدد از جمله تهران – مشهد خواهیم داشت که برای 790 هزار نفر صندلی پیش بینی شده است.

موسوی بابیان اینکه تعداد قطارهای گردشی و صندلی‌های ایجاد شده نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است گفت: تابستان امسال قطارهای فوق‌العاده نخجوان – مشهد، تبریز- مشهد و همدان - مشهد راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: 45 درصد قطارهای مسافری از 28 شهر مختلف به مقصد مشهد تردد خواهند داشت.

موسوی همچنین درباره نرخ بلیت قطار در ایام تابستان گفت: هیچ پیشنهادی از سوی شرکت‌های قطارهای مسافری برای افزایش قیمت بلیت ارائه نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز