خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:

صاحبان مشاغل تا پایان خرداد برای پرداخت مالیات مقطوع فرصت دارند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۵۸۹

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در فرصت باقیمانده تا پایان خرداد ماه، موعد ارایه اظهارنامه صاحبان مشاغل گفت: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و خدمات آنان درسال 1395 حداکثر 10 برابر معافیت ماده 84 ( به میزان 156 میلیون تومان) باشد، تکلیفی جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ارایه اسناد و مدارک ندارند و تا پایان خردادماه، نسبت به پرداخت مالیات مقطوع اقدام نمایند.

به گزارش ایلنا، سیدکامل تقوی نژاد با بیان این مطلب گفت: طبق دستورالعمل تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم، مالیات عملکرد سال 1395 کلیه صاحبان مشاغل گروه سوم آیین نامه اجرایی موضوع ماده 95 قانون مالیات های مستقیم که مجموع فروش کالا و خدمات آنان درسال گذشته حداکثر 10 برابر معافیت ماده 84 ( 156 میلیون تومان) باشد، با افزایش 8 درصد نسبت به مالیات قطعی سال 1394 به صورت مقطوع تعیین می گردد و مودیان می بایست این مالیات مقطوع را در فرصت باقیمانده تا پایان خردادماه پرداخت کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مودیانی که این دستورالعمل را می پذیرند باید مالیات خود را حداکثر تا پایان خردادماه سال 1396 پرداخت کنند، اظهارداشت: مالیات مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را بصورت یکجا در خردادماه 1396 ندارند، حداکثر تا چهار قسط مساوی تقسیط می گردد.

تقوی نژاد خاطرنشان کرد: پذیرش این دستورالعمل سبب تسریع روند رسیدگی و قطعیت پرونده های مالیاتی صاحبان مشاغل برای عملکرد سال 1395 می شود.

سیدکامل تقوی نژاد با اشاره به قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 1394 گفت: مودیان محترم مالیاتی به منظور بهره مندی از معافیت مالیاتی برای عملکرد سال 1395، حداکثر تا 31 خردادماه مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند.

وی تاکیدکرد: مودیان محترم می توانند از طریق سامانه www.tax.gov.ir نسبت به ارائه اظهارنامه های مالیاتی و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت های مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، اظهارداشت: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر ارائه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز