خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران:

فاز سوم شبکه ملی ارتباطات تا پایان تیر ماه اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۱۵۲

وزیر ارتباطات درخصوص حمله مقتدرانه سپاه به مواضع تروریست‌های داعشی گفت: به نظر من این کار بسیار به جایی بود. به هرحال ما باید نشان می‌دادیم وقتی که امنیت کشور توسط گروه‌های تروریست و با برنامه‌ریزی برخی کشورها به خطر می‌افتد ما هم در داخل ایران قدرت مقابله با آن را داریم و هم برخورد اینچنینی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما دو طرح بزرگ در دست داریم که یکی از آنها اجرای فاز سوم شبکه ملی ارتباطات است که ان‌شاالله تا پایان تیرماه بهره‌برداری می‌شود. جلسات لازم را برای اجرایی شدن آن گذاشتیم. خدماتی که در بخش شبکه علمی کشور هست ان‌شاالله با هماهنگی‌‌ که با وزارت علوم صورت گرفته تا دو هفته دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

او راجع شبکه ملی ارتباطات  تاکید کرد: این شبکه بسیار بزرگ است و اولویت جدی این دولت بوده است ما عملا سال گذشته گام بزرگی برداشتیم. فاز اول در شهریور ماه گذشته و فاز دوم در دهه فجر انجام شد. من امیدوارم که فاز سوم هم تا یک ماه دیگر انجام شود. 

وزیر ارتباطات افزود: نتایج اجرای این طرح بسیار زیاد بوده است در حال حاضر تمام کارهای کشور در چارچوب شبکه ملی اطلاعات انجام می‌گیرد یک نمونه‌اش طرحی که برای سرشماری انجام شد، است که سرعت و دقت خوبی داشت. انتخابات اخیر هم در این شبکه صورت گرفت و مردم خاطرجمع بودند که هر شهروند یکبار بیشتر نمی‌تواند رای دهد.

واعظی بیان کرد: قیمت تعرفه اینترنت برای ترافیک داخلی ۵۰٪ است این حتما یک مزیت مناسب است شما ببینید از زمانی شبکه ملی راه‌اندازی شده مردم می‌توانند سرویس‌ها را با سرعت بالا دریافت کنند.

او در رابطه با دولت الکترونیک گفت: ان‌شاالله امیدواریم طرح دولت الکترونیک نیز تا شش هفته دیگر به نتیجه برسد و نتایج آن را اعلام کنیم. 

واعظی در رابطه با اهمیت حضور در روز قدس گفت: این میراثی است که از امام بزرگ برای ما به جا گذاشته است. این میراث نه فقط برای ما بلکه برای کل کشورهای اسلامی است. روز قدس از یک سو اهمیت نهادن بر مردم فلسطین و از سوی دیگر انزجار از سیاست‌های رژیم صهیونیستی است. مساله‌ای که امروز در منطقه وجود دارد درگیری‌هایی است که در بین کشورهای اسلامی وجود دارد و ما فکر می‌کنیم که اسراییل این اختلافات را به وجود می‌آورد. این راهپیمایی در بین مردم کشورهای اسلامی به نوعی نگاه وحدت در بین کشورهای اسلامی و مردم مسلمان است. 

وزیر ارتباطات در خصوص حمله مقتدرانه سپاه به مواضع تروریست‌های داعشی گفت: به نظر من این کار بسیار به جایی بود و بسیار بزرگ به هرحال ما باید نشان می‌دادیم وقتی که امنیت کشور توسط گروه‌های تروریست و با برنامه‌ریزی برخی کشورها به خطر می‌افتد ما هم در داخل ایران قدرت مقابله با آن را داریم و هم برخورد اینچنینی می‌کنیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: تروریست‌ها نتوانستند طرح‌هایی که قصد داشتند با عملیات تروریستی در مجلس و حرم امام پیاده کنند را محقق کنند نیروهای امنیتی ما خیلی خوب عمل کردند. این که توانستیم به این خوبی جواب عملیات تروریستی این‌ها را بدهیم نشانگر قدرت بالای کشور و اشراف کامل اطلاعاتی بر مواضع این گروه‌ها است. همچنین به بقیه نشان داد که ما موشک‌هایی داریم که نقاط تعیین شده را هدف قرار می‌دهد. بنظر من این کار یک عمل مقتدرانه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز