خبرگزاری کار ایران

FATF به تمدید تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران رای داد/ دیپلماسی اقتصادی طیب نیا، سیستم ماشه FATF راخنثی کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۹۰۷

گروه کاری اقدام مالی با وجود تلاش های یک ساله ایران برای اجرای برنامه اقدام، این کشور را از لیست سیاه خارج نکرد در عین حال تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران را بدون محدودیت زمانی تمدید کرد.

به گزارش ایلنا؛ گروه کاری اقدام مالی، اعلام کرد، «با توجه به تعهد سیاسی ای که ایران از خود نشان داده و گاه های مرتبطی که این کشور در راستای برنامه اقدام خود برداشته است» تصمیم گرفته تعلیق اقدامات متقابل خود علیه ایران را ادامه دهد.

اف ای تی اف در بیانیه مطوعاتی اش که بعد از نشست خود در مادرید اسپانیا صادر کرده آورده است: « تا زمانی که برنامه اقدام ایران به طور کامل تکمیل شود، ایران در بیانیه عمومی گروه کاری اقدام مالی باقی خواهد ماند، تا این کشور اقدامات لازم برای مقابله با قصورهای به رسمیت شناخته شده در این برنامه اقدام را اجرایی کند.»

این نهاد بین دولتی گفته، به رصد پیشرفت ایران در روند اجرای برنامه اقدام ادامه می دهد و گام بعدی رام این کشور را مورد توجه قرار خواهد داد.

در این بیانیه همچنین آمده است: «اف ای تی اف از ایران می خواهد تا به طور کامل با قصورهای خود در زمینه مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریزم مقابله کند.»

در ژوئن سال گذشته، این نهاد ناظر مالی با استقبال از اقدامات اتخاذ شده از سوی ایران، وضعیت این کشور را ارتقا داد و اعلام کرد که اقدامات متقابل علیه این کشور به حالت تعلیق در خواهد آمد و به ایران برای انجام اصلاحات یک سال زمان داده می شود.

بدین ترتیب ایران فعلا مجددا در محدوده خاکستری حفظ شده و مجددا به لیست سیاه گروه کاری اقدام مالی بازگردانده نشده است.

این نهاد بین المللی در بیانیه خود افزوده است:«تا زمانی که ایران اقدامات خواسته شده برای رفع کاستی های تعیین شده در برنامه اقدام را انجام نداده است اف ای تی اف نسبت به تامین مالی تروریسم از طریق ایران و تهدیدِ ناشی از آن برای نظام مالی بین المللی نگران باقی خواهد ماند.

بنابراین اف ای تی اف از همه اعضای خود می خواهد که به نهادهای مالی خود تذکر دهند تا همچنان در روابط و تعاملات تجاری با افراد حقیقی و حقوقی در ایران نهایت دقت عمل را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز