خبرگزاری کار ایران

مسافران قطار در صورت تاخیر تا میزان 100 درصد خسارت می گیرند

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۶۶۲

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن اعلام کرد: براساس مصوبه جدید هیات مدیره راه آهن، مسافران در صورت تاخیر قطار به میزان حدود 2 برابر مبلغ تعیین شده و تا 100 درصد بهای بلیت به عنوان خسارت دریافت خواهند کرد .

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی کاظمی منش افزود: تاکنون هر قطار مسافری در صورت رسیدن به مقصد پس از مرز تعیین‌شده، مشمول پرداخت 50 در صد بهای بلیت به‌عنوان خسارت به مسافران بوده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری اظهار داشت: به‌عنوان مثال تاکنون قطارهای تهران به اصفهان یا ساری و نیز شاهرود در صورت تأخیر هفت ساعته و یا قطارهای تهران به مسیرهای یزد، تبریز، گرگان و اندیمشک در صورت تأخیر هفت ساعت و نیم، مشمول پرداخت 100 در صد بهای بلیت می‌شدند، درحالی‌که برابر مصوبه جدید، در صورت تأخیر به ترتیب چهار و پنج ساعته این قطارها در مسیرهای مزبور، 100 در صد بهای بلیت به مسافران پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: پرداخت خسارت 100 درصد در مسیر تهران – مشهد نیز 6 ساعت تعیین‌شده، درحالی‌که قبلاً مرز تأخیر، هشت ساعت بود.

کاظمی منش گفت: محاسبه تأخیر از مبدأ در تأخیر کل و انجام یک وعده پذیرایی رایگان (صبحانه، نهار و یا شام) از مسافران قطار، مشمول پرداخت خسارت تأخیر از دیگر موارد مهم این مصوبه است.

کاظمی منش تأکید کرد: این تصمیم در چارچوب افزایش کیفیت خدمات سفر و رضایت‌مندی بیشتر مسافران صورت پذیرفته است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز