خبرگزاری کار ایران

ترکان مجهزترین سالن ورزشی جنوب شرق را افتتاح کرد؛

تقدیر مشاور رئیس‌جمهور از رشد ۲.۵ برابری صادرات در چابهار

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۳۴۱

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، ورزشگاه 2 هزار نفره ورنا در منطقه آزاد چابهار را افتتاح کرد. این ورزشگاه، مجهزترین سالن ورزشی جنوب شرق کشور است که ساعتی پس از افتتاح، با برگزاری سومین دوره مسابقات کشتی آزاد نوجوانان جهان با حضور 18 تیم از 15 کشور جهان، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، ترکان پس از حضور در آیین افتتاحیه سالن ورزشی منطقه آزاد چابهار، به بازدید پروژه‌های مختلف این منطقه رفت. وی ابتدا در مجتمع پتروشیمی نگین مکران حاضر شد و در جریان چند و چون پروژه، میزان پیشرفت فیزیکی و مشکلات مجری طرح قرار گرفت. دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر لزوم حفظ کیفیت، از دست‌اندرکاران پروژه خواست تا حد امکان روند کارها را تسریع کنند.

ترکان سپس به بازدید از پروژه بالادستی فولاد رفت که با مشارکت شرکت پوسکوی کره‌جنوبی در حال تاسیس است. تفاهم ایجاد این واحد فولادی به ظرفیت 1.6 میلیون‌ تن در سال، در اسفند سال 94  منعقد و عملیات اجرایی آن از تابستان سال پیش، پس از تخصیص زمین توسط منطقه آزاد و اخذ مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست آغاز شد. طبق تفاهم صورت‌گرفته، کره‌ای‌ها در کارخانه فولاد چابهار برای نخستین‌بار از فناوری جدید فاینکس استفاده کنند.

بازدید از طرح پایلوت کلبه چوبی گردشگری برای مکان‌های اقامتی موقت از دیگر برنامه‌های سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به چابهار بود. هدف از این طرح که در مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی چابهار و با حمایت سازمان منطقه آزاد در حال اجراست، ایجاد اقامتگاه‌های موقتی استاندارد در ایام پرمسافر چابهار است. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، این کلبه‌های چوبی قابلیت آن را دارند که در مقاطعی مانند نوروز در جای جای نوار ساحلی چابهار مستقر شوند و به مسافران ارائه خدمت کنند.

ترکان در نشست بررسی عملکرد معاونت‌های اقتصادی و عمرانی سازمان منطقه آزاد چابهار نیز حضور یافت. در این نشست، طرح سکونت شاغلین صنایع پتروشیمی و فولاد در منطقه آزاد مورد بررسی قرار گرفت. دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این نشست بر ساخت‌وساز شهری بر اساس اصول و موازین علمی شهرسازی تاکید کرد و گفت: تکالیف کارکردی باید در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با شهرسازی نوین در چابهار مد نظر قرار گیرد.

وی با تقدیر از رشد صادرات از منطقه آزاد چابهار گفت: طبق گزارش‌ها، در سه ماهه نخست امسال، صادرات چابهار 2.5 برابر مدت مشابه در سال قبل بوده است. این به معنای درست‌بودن سیاست‌گذاری‌ها و اهتمام مدیران و کارمندان سازمان به تغییر ماهیت منطقه از دروازه واردات به سکوی صادرات است و ما این تلاش را ارج می‌نهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز