خبرگزاری کار ایران

پرورش ماهی در قفس از برنامه های مهم دولت دوازدهم است

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۳۷۳

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: پرورش ماهی در قفس با وجود ظرفیت های بالای ایران از برنامه های مهم دولت دوازدهم به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در بازدید از مراکز و مجتمع های پرورش ماهی آذربایجان غربی با اشاره به این که روند تولید محصولات شیلاتی با حمایت های دولت تدبیر و امید افزایشی بوده، اظهار کرد: یک میلیون و ۷۰ هزار تن انواع آبزیان سال گذشته در کشور تولید شد که نزدیک به ۴۵ درصد از این محصولات تولیدی از طریق آبزی پروری و بقیه حاصل صید و صیادی بوده است.

صالحی با اشاره به این که طرح پرورش ماهی در قفس از برنامه های مصوب اقتصاد مقاومتی است، خاطر نشان کرد: تولید 200 هزارتن ماهی به شیوه پرورش در قفس در سال پایانی برنامه ششم توسعه هدف گذاری شده است.

وی هدف گذاری امسال برای تولید ماهی در قفس در سال جاری را ۵۰ هزار تن اعلام کرده و افزود:استان آذربایجان غربی با توجه به منابع آبی موجود در پشت سدهای استان و منطقه ارس از ظرفیت های خوبی برای پرورش ماهی در قفس و طرح توسعه آبزی پروری برخوردار است.

صالحی اضافه کرد: طرح توسعه آبزی پروری با توجه به شاخص های اشتغالزایی، تولید پروتئین، افزایش مصرف سرانه آبزیان و این که غذای سلامتی را در سفره مردم جای می دهد، از دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی حوزه شیلات است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور از ۱۰.۶ کیلوگرم فعلی و رساندن به میانگین جهانی که ۲۰ کیلوگرم به ازای هر نفر است را جزو سیاست ها و اهداف سازمان شیلات اعلام و پیش بینی کرد که این سرانه طی دو برنامه توسعه افزایش یابد. 

رئیس سازمان شیلات ایران از ارزآوری بیش از ۴۱۲ میلیون دلاری محصولات شیلاتی در سال گذشته خبر داد و گفت:براساس تفاهمات انجام شده،صادرات محصولات شیلاتی ایران به کشورهای حوزه اوراسیا افزایش می یابد.

وی با اشاره به برنامه توسعه صادرات آبزیان و دست یابی به بازارهای جدید صادراتی، تصرح کرد: افزایش صادرات قزل آلای ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس در دستور کار سازمان شیلات قرار دارد.

صالحی از تولید بیش از 3 تن خاویار پرورشی در سال جاری خبر داد و گفت: با تفاهمی که با استانداران سه استان شمالی کشور و بنیاد مستضعفان انجام شده از طریق اختصاص تسهیلات یارانه ای توسط معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان و همچنین کمک های فنی از سوی شیلات،برنامه ریزی شده تا پایان برنامه ششم توسعه 10 تن خاویار و یک هزارتن گوشت ماهیان خاویاری تولید شود.

رئیس سازمان شیلات ایران در پایان عنوان کرد: با تفاهمی که با تکثیرکنندگان و پرورش دهندگان داشته ایم، تلاش می کنیم در برنامه کوتاه مدت وابستگی کشور را به واردات تخم چشم زده ماهی در راستای اقتصاد مقاومتی قطع کنیم و همچنین ضمن افزایش دوره ممنوعیت واردات، در هنگام تولید تخم چشم زده در استان از واردات جلوگیری می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز