خبرگزاری کار ایران

لزوم تغییر الگوی مدیریت ریسک بانک‌های ایرانی

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۲۸۱

یک کارشناس ارشد بین‌المللی نظام بانکی بر لزوم تغییر الگوی مدیریت ریسک در بانک‌های ایرانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا؛ جاپ ون دیجک شریک تجاری موسسه فیلیپ سیدنی صبح امروز (یکشنبه) در دومین روز از بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی در سخنانی درباره نحوه اجرایی کردن گزارشگری مالی (IFRS)، بازل و تطبیق با استانداردهای بین المللی گفت: برای ایجاد اعتبار باید صبور باشید؛ اعتبار به کندی حاصل می شود و خیلی زود از بین می رود.

وی با اشاره به فرصت ۵ ساله بانک مرکزی به بانک ها برای انطباق با استانداردهای بین المللی گفت: الگوی مدیریت ریسک بانک های ایرانی باید به طور کامل تغییر کند.

این کارشناس ارشد بانکی اجرای گزارشگری مالی بین المللی IFRS در بانک های ایرانی را تغییری بسیار بزرگ توصیف کرد و بر هماهنگی و همگرایی بیشتر بخش های مالی و ریسک بانک ها تاکید کرد.

ون دیجک با بیان اینکه مطالبات مشکوک الوصول بانک ها نباید بیش از ۵ تا ۱۰ درصد باشد، گفت: در صورتی که مطالبات مشکوک الوصول بیش از ۱۵ درصد باشد، این سوال مطرح خواهد شد که آیا ادامه کار برای بانک ممکن است یا نه؟

وی با اشاره به سخنان روز گذشته غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی درباره لزوم همکاری بانک های اروپایی با بانک های ایرانی به ویژه بعد از خروج نام ایران از فهرست سیاه FATF اظهار داشت: نگاه آقای کامیاب به نیمه پر لیوان است اما اگر بخواهیم به نیمه خالی لیوان نیز نگاه کنیم، باید توجه داشته باشیم که بانک های ایرانی هنوز به رتبه بندی های بالای بین المللی دست پیدا نکرده اند؛ هرچند من نیز اعتقاد دارم که باید به نیمه پر لیوان نگاه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز