خبرگزاری کار ایران

آمارها و توصیه هایی برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی؛

سهم 26 درصدی وسایل سرمایشی در مصرف برق خانگی

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۶۶۶

بررسی های صورت گرفته نشانگر آن است که حدود 26 درصد از برق مصرفی در خانه ها مربوط به وسایل سرمایشی است.

به گزارش ایلنا، در حالی که مشترکان درتمام طول سال از خدمات صنعت برق به صورت مستمر استفاده می کنند، اما سهم بهره گیری از نعمت برق در طول 4 ماه از سال به صورت فزاینده ای افزایش می یابد.

بررسی ها نشانگر آن است که مشترکان خانگی بیش از 42 درصد از مجموع سهم برق مصرفی خود را در طول ماه های خرداد تا شهریور به مصرف می رسانند که در این میان نقش وسایل سرمایشی بسیار پررنگ است.

اما چرا این میزان مصرف در طول تنها چهارماه از سال رخ می دهد؟

بررسی های صورت گرفته نشانگر آن است که حدود 26 درصد از برق مصرفی در خانه ها مربوط به وسایل سرمایشی است.

به طور کلی این نوع وسایل را می توان به دو بخش کولرهای گازی و کولرهای آبی تقسیم بندی کرد.

درخصوص کولرهای گازی باید گفت که استفاده از این کولرها، هزینه برق مشترکان را به شدت افزایش می دهد بنابراین تا حد امکان از آن استفاده نکنید و یا در صورت لزوم در ساعات اوج بار از آن ها استفاده نکنید، همچنین نصب کندانسورهای کولرگازی در سایه باعث جلوگیری از اتلاف میزان قابل توجهی از انرژی مصرفی این کولرها خواهد شد؛ علاوه بر این موارد به این نکته نیز توجه کنید که برای استفاده از کولر گازی بهتر است کولرهای دارای آرم استاندارد و با رتبه انرژی بالا انتخاب شود، در صورتی که از یک کولر گازی با رتبه A به جای کولر با رتبه G استفاده شود بیش از 40 درصد در میزان مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

همچنین موارد دیگری مانند تمیز کردن فیلترهای کولر و نصب سایبان روی کولر می تواند هزینه های مربوط به کولر گازی را کاهش دهد ولی در هر صورت توجه داشته باشید که هزینه کم مصرف ترین کولر گازی حدوداً 4 برابر هزینه کولرهای آبی است. بنابراین تا حد امکان سعی کنید مصرف کولر گازی را به حداقل برسانید.

کولرهای آبی هزینه کمتری نسبت به کولرهای گازی دارند وانرژی کمتری مصرف می کنند، ولی رعایت نکات زیر باعث می شود که هزینه استفاده از این کولرها، نسبت به قبل کاهش بیشتری پیدا کند.

* سعی کنید هر سال پوشال های کولرهای آبی را تعویض کنید، چون این کار باعث می شود کولر انرژی کمتری مصرف کند.به طور معمول این اقدام باعث کاهش 10 درصدی مصرف برق کولرهای آبی می وشد.

* سعی کنید در طول روز کولر را روشن نگذارید و همچنین از دور آهسته کولر استفاده کنید.

* با نصب یک سایبان روی کولر، از اتلاف انرژی جلوگیری کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز