خبرگزاری کار ایران

جذب سرمایه گذار خارجی به نفع بازی سازها است

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۲۴۴

یکی از بزرگترین اهداف ما، جذب سرمایه‌گذار و خریدار داخلی و خارجی است که این موضوع بدون شک به نفع همه بازی‌سازها است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بزرگ‌ترین  رویداد صنعت گیم ایران امروز کار خود را آغاز کرد و همانطور که انتظار می‌رفت با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان داخلی و خارجی مواجه شد.TGC 2017(Tehran game convention)  با حضور 120 شرکت بازی‌ساز درحالی آغاز به کار کرده است که حدود 30 درصد از آن‌ها را شرکت های خارجی به خود اختصاص داده‌اند. در این گزارش به بررسی نظرات شرکت کنندگان درباره TGC می‌پردازیم که می‌خوانید.

TGC عامل نزدیکی ایران و چین

یائو معاون اتحادیه بازی‌های رایانه‌ای چین برگزاری نمایشگاه TGC را مثبت دانست و گفت: با توجه به اینکه ایران و چین نقاط مشترک فرهنگی زیادی دارند این نمایشگاه می‌تواند این ارتباط فرهنگی را بیش از پیش به هم نزدیک کند .

وی افزود: ایران در خاورمیانه سطح بالایی دارد و فکر می‌کنم که ما بتوانیم از طریق ایران به سایر کشورهای منطقه نیز ورود پیدا کنیم.

TGC محلی برای عرض اندام بازی‌سازان شهرستانی

یوسف زارعی مدیرعامل شرکت games HAST   که از استان کردستان و با لباس محلی در نمایشگاه حضور دارد برگزاری TGC  را مفید عنوان کرد و گفت: امیدواریم روند برگزاری این نمایشگاه مداوم باشد چون برگزاری سالانه چنین گردهمایی‌هایی نقش بسیار موثری در پیشرفت صنعت گیم ما دارد.

وی افزود : محصول شرکت ما «والیبال حرفه‌ای» نام دارد که با همکاری یکی از دوستان از استان گلستان آن را نوشته‌ام.

زارعی ادامه داد : یکی از مشکلات عمده بازی سازان، به ویژه بازی‌سازان شهرستانی؛ نبود فضای تبلیغاتی مناسب است به طوری که در حال حاضر محصول ما را حتی در استان خودمان هم آنطور که باید و شاید نمی‌شناسند. اما برگزاری TGC توانست این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند و ما توانستیم در این نمایشگاه محصول خودمان را به بازار معرفی کنیم.

این بازی‌ساز گفت: محصول شرکت ما در حال حاضر در حدود 700 هزار  کاربر را جذب خود کرده است و من فکر می کنم بعداز برگزاری TGC این مقدار بیشتر شود.

وی با بیان اینکه TGC صنعت گیم ایران را ارتقا خواهد داد گفت: همین که صنعت بازی سازی ایران در عرصه بین‌المللی بدرخشد و سایر کشور‌های پیشرو، تمایل به سرمایه‌گذاری در آن را پیدا کنند، اتفاق بزرگی رخ داده است.

TGC، بزرگ‌ترین حمایت بنیاد از بازی‌سازان

محمدعلی ساعتچی مدیرعملیاتی بازی کوئیز آو کینگز نیز برگزاری نمایشگاه TGC را نقطه عطفی در صنعت بازی‌سازی ایران دانست و گفت: با توجه به اینکه امروز روز اول نمایشگاه است، استقبال خوبی از آن شده است و به نظرم افرادی که از خارج از کشور حضور دارند تاثیر بسزایی در صنعت گیم ما خواهد داشت.

وی افزود:  حضور شرکت‌های خارجی می‌تواند رقابت در بازار را دو چندان کند و شرکت‌های داخلی باید پرنگ‌تر از قبل ظاهر شوند تا بتوانند موفق عمل کنند و در بازار بمانند.

ساعتچی در پاسخ به این سوال که TGC از لحاظ فنی چقدر می‌تواند روی بازی‌سازی ایران اثرگذار باشد؟ گفت : بسیاری از بازیسازان حرفه‌ای نیز در مراسم‌ها و سخنرانی‌های آموزشی شرکت می‌کنند و من توصیه اکید می کنم که علاقه‌مندان حتما در این مراسم‌ها حضور داشته باشند.

این بازی‌ساز درباره علت حضور خود در نمایشگاه گفت : یکی از بزرگترین اهداف ما، جذب سرمایه‌گذار و خریدار داخلی و خارجی است که این موضوع بدون شک به نفع همه بازی‌سازها است.

وی ادامه داد: به نظر من بر گزاری TGC بزرگ‌ترین حمایتی بوده که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازی سازان داشته است و من از این بابت از دست اندرکاران و برگزار کنندگان نمایشگاه تشکر می‌کنم.

ساعتچی درباره برخی انتقادهایی که از زمان کم TGC حکایت دارد گفت: به نظر من با توجه به اینکه این نمایشگاه به طور B2B انجام می‌شود، زمان مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است و نیاز چندانی به طولانی‌تر شدن آن نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز