خبرگزاری کار ایران

صالحی امیری در نمایشگاه TGC:

از بازی‌سازان ایرانی حمایت مالی مستقیم می‌کنیم/ از حضور در TGC احساس غرور کردم

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۴۰۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با محسن حاجی میرزایی از نخستین نمایشگاه TGC بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صالحی امیری، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه بین المللی TGC حضور یافت و گفت: من از حضور در این نمایشگاه احساس غرور میکنم و برای صنعت بازی ایران و آینده جوانان بازی ساز ایرانی که در این نمایشگاه حضور دارند بسیار امیداوار هستم. صنعت بازی ایران تا حدود زیادی ناشناخته است، این صنعت علاوه بر یک حرکت مثبت اقتصادی دارای جنبه‌های فرهنگی متعددی است که بار مثبت معنایی و شناختی را به خانواده‌ها و مخصوصا نسل جوان جامعه منتقل می‌‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نحوه حمایت از بازی‌های رایانه‌ای گفت: مهم‌ترین نیاز بازی‌سازان کشور حمایت‌های مالی است و ما در وزارت ارشاد هم به صورت مستقیم و هم از طریق بانک‌ها به حمایت از آنها خواهیم پرداخت.

صالحی امیری با بیان این 10 تا 15 درصد بازار داخلی در اختیار بازی‌های ایرانی است گفت: همکاران ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال تدوین برنامه‌ای هستند تا ظرف 5 سال آینده، نیمی از بازار داخلی را در اختیار بگیریم.

وی بر لزوم ایجاد بستری برای ایجاد رقابت میان بازی‌سازان داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف نمایشگاه TGC نیز ایجاد همین فضای رقابتی است و خوشحالیم بازی‌سازان ایرانی از بازارهای بین‌المللی درآمد داشته‌اند. برای مثال یکی از بازی‌های ایرانی سال گذشته 150 هزار دلار فروش در بازارهای بین‌المللی داشته است.

وزیر ارشاد تصویب قانون مالکیت معنوی را برای توسعه بازی‌های ایرانی و ورود به بازارهای خارجی ضروری دانست و گفت: برای تصویب لایجه مالکیت معنوی با کمیسیون قضایی مجلس جلسه داشته‌ام و رییس کمیسیون نیز قول داده است این لایه در اولویت دستور کار مجلس قرار گیرد. ما امیدواریم قانون مالکیت معنوی تا پایان سال تصویب شود.

صالحی امیری درباره اخذ عوارض از بازی‌های خارجی نیز گفت: بنیاد ملی بازی‌ها پیش‌نویسی در این خصوص تهیه کرده و این پیش‌نویس در شورای برنامه‌ریزی وزارت‌خانه مطرح شده است. این موضوع به زودی به دولت پیشنهاد می‌شود تا مباحث مربوط به صنعت بازی‌های ویدئویی از جمله اخذ عوارض از بازی‌های خارجی در صورت تصویب هیات دولت، عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز