خبرگزاری کار ایران

از سوی مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت؛

راهنمای برآورد هزینه طرح‎ها و پروژه‎های نفتی تدوین می‎شود

کد خبر : ۵۰۸۶۹۹

تدوین خطوط راهنمای برآورد هزینه طرح ها و پروژه ها در ۹ سرفصل کاری در مدیریت برنامه ریزی تلفیقی، در دست تهیه است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران ، از اواخر سال ۱۳۹۳ تدوین راهنمای برآورد هزینه انجام طرح ها و پروژه ها (مرحله ایجاد) با هدف یکسان سازی و ایجاد زمینه برای اشتراک گذاری تجربیات حاصل از انجام طرح ها و پروژه های گذشته، در دستور کار واحد ارزشیابی بهای تجهیزات و اقلام طرح های معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح ها قرار دارد.
تدوین راهنمای برآورد هزینه ها می تواند در زمان تصویب شرح نیازها، برآورد هزینه آنها را در سطح کلان (Rough Order Magnitude) و یا تخمین بودجه (Budget Estimate) تسهیل کند که مطابق برنامه ریزی انجام شده، امور مربوطه در ۹ سرفصل پروژه ای پیگیری می شود.
تاکنون ویرایش دوم از سرفصل "خطوط لوله دریا و خشکی" و ویرایش اول از سرفصل های "حفاری خشکی و دریا"، "تلمبه خانه های نفت و ایستگاه های تقویت فشار گاز" و"مخازن ذخیره سازی هیدروکربور" با انجام اصلاحاتی تهیه، ارائه و مورد بهره برداری شرکت های زیر مجموعه قرار گرفته است.
گزارش مربوط به سرفصل "واحد های فرآورش نفت خام و نمک زدایی" در جلسات کارشناسی متعدد و با مشارکت نمایندگان شرکت های زیر مجموعه نیز در دست تهیه است که پیش بینی می شود تا اواخر تابستان سال جاری آماده انتشار باشد.
افزون بر موارد ذکر شده، گزارش مربوط به سرفصل "سکوهای دریایی" آماده بهره برداری است که پس از اخذ تائیدیه از مسئولین مربوطه منتشر خواهد شد ضمن اینکه تهیه گزارش برای سرفصل های "نیروگاه ها، پست ها و خطوط انتقال برق" و "راه و ابنیه" از برنامه های آتی واحد ارزشیابی بهای تجهیزات و اقلام طرح ها است.

تهیه سرفصل مربوط به "پالایشگاه های گاز و واحد های گاز و گاز مایع" نیز در قالب پروژه مطالعاتی به موسسه بین المللی مطالعات انرژی واگذار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز