خبرگزاری کار ایران

آب همچنان بزرگترین چالش کشور است

عمق برداشت آب در خراسان به 350 متر رسید!

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۵۴۴

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: به علت خشکسالی‌های پی در پی، عمق برخی از چاه‌های آب شرب روستایی در برخی مناطق استان به 350 متر رسیده است.

به گزارش ایلنا، «دانشگر» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی اظهار داشت: خشکسالی‌های پیاپی موجب شده تا برای تأمین آب شرب باکیفیت روستاییان در برخی نقاط جنوبی استان از جمله شهرستان گناباد، مجبور به حفر چاه تا عمق 350 متری شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون و 550 هزار نفر در قالب افزون بر 560 هزار مشترک در 2451 روستا که 92 درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شوند، تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند، افزود: در حال حاضر آب شرب مردم روستاهای استان از 1302 منبع آبی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون آبرسانی به روستاییان خراسان رضوی با استفاده از بالغ بر 8300 کیلومتر خط انتقال و 12500 کیلومتر شبکه توزیع و 305 هزار مترمکعب حجم مخازن ذخیره انجام می‌شود.

به گفته دانشگر از 1302 منبع آبی تأمین کننده آب شرب روستاییان استان، حدود 80 درصد که 1015 مورد می‌شود، چاه و 20 درصد چشمه و قنات است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت روستایی استان خراسان رضوی از مجموع جمعیت شهری و روستایی برخی استان‌های کشور نیز بیشتر است، اظهار کرد: طبق آمار 28 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند که اگر مشهد و سبزوار را در نظر نگیریم این میزان به بیش از 50 درصد می‌رسد و حتی در برخی شهرستان‌ها از جمله زاوه، داورزن و خوشاب این جمعیت به بالای 80 درصد می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز