خبرگزاری کار ایران

سنگینیان:

توقف نماد بانک‌ها ۶ ماهه شد/ انتقاد از شاخص‌سازی صندوق توسعه بازار

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۹۳۸

علی سنگینیان صبح امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: حساسیتی که در کشور درباره بانک مرکزی و بانک ها وجود دارد، درباره بازار سرمایه وجود ندارد.

به گزارش ایلنا؛ رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با تحلیل شاخص کل بورس از زمستان سال ١٣٩٠ تاکنون ادامه داد: در زمستان سال ٩٠ شاخص کل از ٨٩ هزار واحد عبور کرد اما با گذشت چند سال هنوز به این رقم نرسیده ایم و روند بورس خنثی بوده است.

سنگینیان با تحلیل وضعیت بورس تهران توضیح داد: میانگین معاملات روز در بورس تهران در سال ١٣٩٢ حدود ٣٠٠ میلیارد تومان بود اما این رقم برای ٣ ماهه نخست سال جاری بین ١٨٠ تا ٢٠٠ میلیارد تومان بود که نشان می دهد بازار نقدشوندگی ندارد.

وی با بیان اینکه مقام ناظر به جای آنکه نقش داور را داشته باشد، در حال بازی در زمین است، افزود: صندوق توسعه بازار برای توسعه بازار شکل گرفته بود اما امروز از این صندوق برای شاخص سازی استفاده می شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با انتقاد از ساختار نظارتی سازمان بورس، دخالت مستقیم و غیر مستقیم در روندهای قیمتی، استفاده از صندوق توسعه بازار، معاملات بلوکی، محدودیت های عرضه اولیه، توقف نمادهای معاملاتی و قواعد محدود کننده را از جمله موارد انتقادی خود برشمرد.

سنگینیان گفت: ٥٠ درصد از نمادهای معاملاتی بورس تهران متوقف است که نشان می دهد بخش بزرگی از بازار قابل معامله نیست.

وی درباره توقف طولانی مدت نماد بانک‌ها اظهار داشت: درحالی که بانک ها باید افزایش سرمایه دهند ولی نماد آنها بیش از ٦ ماه است که متوقف است.

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران ادامه داد: حساسیت بخش خصوصی نسبت به بازار سرمایه باید بیش از بانک مرکزی باشد و لازم است؛ وزیر اقتصاد توجه و حساسیت بیشتری برای انتخاب رییس سازمان بورس نسبت به رییس کل بانک مرکزی داشته باشد.

کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان نیز در این نشست گفت: باید کوچک سازی تشکیلاتی دولت رخ دهد تا کارایی و بهره وری دولت افزایش یابد.

پرویزیان گفت: هم ادغام و هم تفکیک وزارتخانه‌ها هزینه های فراوانی برای مردم دارد.  

رییس کانون بانک های خصوصی ادامه داد: اصلاح ساختار دولت باید با هدف افزایش کارایی و بهره وری باشد و حتما باید کوچک سازی تشکیلاتی دولت رخ دهد ولی آیا این موضوع را با لایحه جدید می بینیم؟

مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه در دولت مدرن، سیاست‌های عمومی باید نزدیک به سیاست‌گذاری تجاری شود،  خواستار کار کارشناسی بیشتر نسبت به شکل گرفتن کلیت ساختار دولت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز