خبرگزاری کار ایران

معاون فنی راه آهن به ایلنا خبر داد:

گرمای شدید و انبساط ریل عامل وقوع سانحه قطار روز گذشته/ انباشت بالاست راهکار جلوگیری از «فرار خط»

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۳۶۷

معاون فنی راه آهن با بیان اینکه اینکه قطار مسافری خرمشهر- تهران روز گذشته به دلیل گرمای پدیده «فرار خط» از ریل خارج شد، گفت: علت وقوع پدیده فرار خط گرمای بیش از حد است و گرما باعث انبساط و انقباض ریل و در نهایت حرکت ریل می شود.

مازیار یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره علت خروج سه سالن قطار فوق العاده خرمشهر–تهران (محور جنوب) از ریل اظهار داشت: ریل یک جسم آهنی است و در اثر گرما و سرمای شدید منبسط و منقبض می‌شود و همین امر منجر به حرکت ریل می شود که اصطلاحا به آن فرار خط گفته می شود.

وی تاکید کرد: روز گذشته سه سالن  قطار مسافری خرمشهر-تهران بین ایستگاه میان آب و هفت تپه از خط خارج شد که این روزها این منطقه جزو گرم ترین نقاط کشور محسوب می شود و امسال هم شاهد گرمای بی سابقه هستیم.

معاون فنی راه آهن با اشاره به راهکارهای جلوگیری از وقوع پدیده فرار خط در خطوط ریلی کشور گفت: فرار خط در واقع عریض شدن و جابه جایی ریل است که با مراقبت پی در پی از خطوط راه آهن و اجرای یک سری راهکارهای فنی از وقوع این پدیده جلوگیری می کنیم. یکی از راهکارها برای جلوگیری از جابه جایی ریل در گرما یا سرمای شدید، انباشت بالاست است که از این طریق می توانیم اطراف خط را سنگین کنیم که خط نتواند در زمان وقوع این پدیده حرکت کند.

یزدانی ادامه داد: در اکثر مسیرهای راه آهن این راهکارهای فنی در فصل گرما انجام می شود، البته فرار خط یا همان انبساط و انقباض ریل در نقاط گرمسیر کشورهای دیگر هم رخ می دهد و پدیده ای نیست که تنها در خطوط ریلی کشور ما شاهد وقوع آن باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز