خبرگزاری کار ایران

روند رو به رشد مکانیزاسیون در شالیزارهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۷۶۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: امسال 80 درصد برداشت برنج در مازندران به صورت مکانیزه انجام می‌شود و 30 درصد عملیات کاشت با دستگاه نشاکار انجام شده است.

به گزارش ایلنا، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در مراسم نخستین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای این شهرستان با بیان اینکه در مازندران و با توجه به سابقه کشت و اقداماتی که برای پشتیبانی از برنج انجام داده‌ایم برآورد ما این است در کشت اول حدود 213 هزار هکتار سطح زیر کشت برنج رفته است، اظهار کرد: این سطح کشت نسبت به سال گذشته 3 هزار هکتار افزایش دارد که علت آن بازار خوب برنج ، اراضی بایر و باغات سرمازده‌ای بود که به شالی‌زار تبدیل شده است.

وی افزود: پیش‌بینی ما در مازندران این است که حدود 35 هزار هکتار زیر کشت دوم می رود و حدود 55 هزار تن رتون تولید شود و در مجموع کشت اول و دوم حدود یک میلیون و 300 هزارتن شلتوک در مازندران به‌دست آید که نسبت به سال گذشته 5تا 8درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران تصریح کرد: در شرق استان مازندران و انتهای سد رجایی استرس خشکی داشتیم که امیدواریم با  این بارندگی و مدیریت اداره آب منطقه‌ای و برنامه‌ریزی فرمانداران این استرس را کم کنیم چراکه وضعیت برنج تا به امروز خوب است و سال نسبتا خوبی داریم.

حیدرپور با بیان اینکه سال گذشته 46 میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون سهمیه داشتیم ولی توانستیم 114 میلیارد تومان جذب کنیم، اظهار کرد: به همه کشاورزان اعلام می‌کنیم می‌توانند از تسهیلات پنج ساله با نرخ سود 15 درصد بانک کشاورزی برای خرید ماشین‌آلات مورد نیاز خود استفاده کرده و از مشقت کار خود کم کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به 2 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات و بیش از 6 هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات، تراکتور،کمباین و دنباله‌بندها در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان گفت: امسال 80 درصد برداشت برنج در مازندران به صورت مکانیزه انجام می‌شود که  30 درصد عملیات کاشت با دستگاه نشاکار انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز