خبرگزاری کار ایران

برنامه ایجاد دیتا سنتر در کلاس بین الملل / ایجاد دیتا سنتر برای مخابرات و همراه اول

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۲۶۰

قاسم زاده در رابطه با کسب و کارهای اینترنیت گفت: کسب و کارهای اینترنتی نیاز به امنیت و پایداری دارند تا بتوانند بدون هیچ مشکلی و هر گونه قطعی شبکه به کار خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا قاسم زاده مدیرعامل دیتاسنتر افرانت در مراسم افتتاح دیتاسنتر افرانت حضور پیدا کرد. از جمله برندهای مطرح کسب و کار اینترنتی که توسط دیتاسنتر افرانت میزبانی شده است باید به اسنپ ، تپسی ، دیجی‌کالا و الوپیک اشاره کرد.

قاسم‌زاده در ادامه افزود: ما امیدواریم که این حرکت بزرگ ادامه داشته باشد و دولت دوازدهم استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های اینترنتی رشد بالایی داشته باشند. شرکت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی حتی یک ریال از سوی منابع دولتی دریافت نکردند و توانسته‌اند تا به امروز افراد زیادی را جذب و سرمایه بسیار زیادی را به دست آورند.

او در ادامه گفت: 15 میلیارد تومان ارزش سرویس دهی و خدمات دیتاسنتر افرانت است که 400 میلیون دلار ارزش کل دیتاسنترهای جهان را شامل می‌شود. اولین دیتاسنتر امروز آماده شد و یک دیتاسنتر دیگر برای شرکت همراه اول تا پایان تابستان و دو دیتاسنتر برای شرکت مخابرات تا پایان سال جاری ایجاد خواهد شد.

قاسم زاده در رابطه با کسب و کارهای اینترنیت گفت: کسب و کارهای اینترنتی نیاز به امنیت و پایداری دارند تا بتوانند بدون هیچ مشکلی و هر گونه قطعی شبکه به کار خود ادامه دهند. اگر یکی از این شرکت‌های اینترنتی چند دقیقه دچار قطعی شود ضرر زیادی به کسب و کار آ‌نها وارد خواهد شد.

او در رابطه با برنامه‌های آینده شرکت افرانت گفت: ما در برنامه خود داریم که یک دیتاسنتر در حد کلاس بین المللی ایجاد کنیم تا بتوانیم خدمات برندهای مطرح خارجی را در آن میزبانی کنیم. ما 50 میلیون یورو بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنیم که در ایران برای اولین شاهد چنین دیتاسنتر بزرگ و گسترده‌ای خواهیم بود.

قاسم زاده در رابطه با بزرگترین مشکل شرکت‌های دیتاسنتر در ایران گفت: در حدود 50 درصد قیمت یک دستگاه  هزینه برق مصرفی آن می‌شود که میزان بسیار بالایی است. در صورت کاهش قیمت برق و برق صنعتی ایران می‌تواند صنعت پول ساز دیتاسنتر را در ایران گسترش دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز