خبرگزاری کار ایران

معاون مدیرعامل شرکت نفت عنوان کرد:

توسعه و نوسازی تاسیسات شرکت نفت فلات قاره ایران با تعریف ۶ پروژه

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۲۷۵

معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در شرکت نفت فلات قاره نیاز به اجرای پروژه های نوسازی ضروری به نظر می رسد، گفت‌: برای این منظور ۶ پروژه نوسازی و توسعه را برای این شرکت تنظیم کرده ایم.

به گزارش ایلنا، غلامرضا منوچهری، در مراسم امضای تفاهم نامه بین شرکت ملی نفت ایران،‌ شرکت مهندسی تویو ژاپن و شرکت پتروپارس که امروز (دوشنبه، ۲۶ تیرماه) برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت ژاپنی در ایران گفت:‌ برای نوسازی، حفظ و ارتقا تأسیسات سکوی گازی سلمان این تفاهم نامه امضا می شود.

منوچهری در آغاز این مراسم با اشاره به مذاکرات چهار ماهه برای انعقاد این تفاهم نامه، گفت: پس از امضای این تفاهم نامه در صورت انجام مراحل، یک HoA برای تعیین چهارچوب قرارداد به امضا می رسد.

وی با بیان اینکه این قرارداد در قالب EPCF خواهد بود، افزود: ژاپنی ها همیشه در امضای چنین تفاهم نامه هایی سخت گیر هستند و به همین منظور مذاکرات طولانی شد،‌ اما زمانی که قراردادی امضا شد در کار خود جدی و پیگیر هستند و امیدواریم این پروژه نیز همچون همکاری های گذشته نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

معاون توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، همکاری با شرکت های ژاپنی را از اولویت های شرکت ملی نفت ایران بر شمرد و گفت: دولت نیز بر همکاری و تعامل با شرکت های آسیایی اصرار دارد و از آنجا که شرکت های ژاپنی سطح فنی بالایی دارند و از لحاظ کمی و کیفی استانداردها و همچنین قیمت تمام شده نسبت به سایرین برتری دارند، برای ما قابل بررسی و اعتماد هستند.

وی این پروژه را نخستین فعالیت بخش بالادست فراساحل شرکت تویو در ایران دانست و گفت: این پروژه در چند فاز اجرایی می شود و در بخش مطالعات، شرکت پتروپارس باید تأمین کننده مالی باشد و پس از آن در بخش اجرایی دو شرکت تویو و پتروپارس به صورت مشترک با تأمین مالی شرکت ژاپنی فعالیت اجرایی را انجام می دهند و شرکت ملی نفت ایران هزینه ای در این مرحله پرداخت نمی کند.

نیاز به نوسازی در تأسیسات دریایی

منوچهری در مورد وضعیت تأسیسات شرکت فلات گفت: هم در دریا و هم خشکی تأسیسات مستهلکی داریم که باید برای ارتقا و نوسازی آن کارهایی را انجام دهیم و به طور ویژه باید مطالعات مخزنی،‌ بازسازی و حتی حفر چاه های جدید صورت گیرد.

وی از الزام انجام پروژه های EOR و IOR یاد کرد و گفت: چه برای جلوگیری از افت تولید و چه برای افزایش تولید در شرکت نفت فلات قاره باید این پروژه ها را انجام دهیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به تنظیم ۶ پروژه جدید نوسازی و توسعه در شرکت نفت فلات قاره اشاره کرد و گفت:‌عمده این پروژه ها در قالب EPCF است و خوشبختانه همه آنها شامل مطالعات مخزنی هم می شود.

افزایش تجربه اندوخته و ایجاد فضای رقابتی

منوچهری نکته مثبت این پروژه را همکاری شرکت تویو ژاپن و پتروپارس دانست و گفت:‌ این همکاری می تواند تجربه اندوخته پتروپارس را افزایش دهد و با توجه به سابقه این همکاری، امیدواریم تجربه خوبی را در آینده شاهد باشیم.

وی ضمن ابراز امیدواری برای به نتیجه رسیدن این همکاری، گفت:‌ با حمایت شرکت فلات قاره و همکاری پتروپارس باید شاهد افزایش تولید به ویژه در این میدان مرزی باشیم و بتوانیم به حفظ و ارتقا تأسیسات کمک کنیم.

معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه این همکاری تعاملات دو کشور را افزایش می دهد گفت:‌ چنین همکاری هایی می تواند سطح دانش کشور را بالا برد و جایگاه صنعت نفت را در جهان تثبیت کند.

وی ایجاد فضای رقابتی را یکی از مزایای حضور شرکت های متعدد برای همکاری در صنعت نفت بر شمرد و گفت: ما با شرکت های بسیاری از جمله چینی، ژاپنی ، کره ای و اروپایی در حال مذاکره برای توسعه و نوسازی هستیم که این کار می تواند به ایجاد فضای رقابتی و افزایش قدرت چانه زنی ما بیانجامد و ظرفیت مدیریتی ما را بالا برد.

بر اساس این گزارش، شرکت مهندسی تویو ژاپن که در زمینه تدارکات و ساخت در تأسیسات هیدروکربونی و پتروشیمیایی به صورت بین المللی فعالیت می کند از سال ۱۹۶۱ میلادی تأسیس شده است. این شرکت همچنین در زمینه تحقیق و توسعه، طراحی، مهندسی، تأمین تجهیزات، ساخت، عملیات های تست و راهنمای فنی در تأسیسات شیمیایی، پتروشیمی، پالایش نفت، گاز طبیعی، برق، هسته ای، سیستم های پیشرفته تولیدی، توزیع، تجهیزات پزشکی، بیو تکنولوژی و محیط زیست در تمامی مراحل ساخت،‌ تأمین و توسعه و همچنین در فروش خدمات مهندسی و دیگر نرم افزار ها فعالیت دارد. بیشتر درآمد این شرکت از فعالیت های بین المللی در خارج از ژاپن حاصل شده است و فعالیت های این شرکت بیشتر در چین،‌هند، اندونزی، ایران و روسیه متمرکز شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز