خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رییس جمهور در کیش؛

طرح تعریض موج شکن شرقی و کارخانه تولید تجهیزات پزشکی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۴۷۰

در اولین روز از سفر معاون اول رییس جمهور به منطقه آزاد کیش بهره برداری از طرح تعریض موج شکن شرقی بندرگاه جزیره کیش و 24 پست اسکله رورو بتنی در بندر تجاری این جزیره و همچنین کارخانه تولید تجهیزات پزشکی و دارویی آغاز شد.

به گزارش ایلنا؛  دقایقی پیش معاون اول رییس جمهوری طرح  تعریض موج شکن شرقی بندرگاه جزیره کیش و 24 پست اسکله رورو بتنی در بندر تجاری را افتتاح کرد.

 این طرح  با حجم سرمایه گذاری 285 میلیارد ریال در جزیره کیش اجرا شده و برای 40 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است. از مجموع 24 پست اسکله ایجاد شده تعداد 18 پست برای «لندینگ کرافت» (با ظرفیت 700 تا 2000 تن) و 6 پست به بارج (با ظرفیت 1000 تا 5000 تن) اختصاص دارد. همچنین موج شکن شرقی 615 متر در طول و 17 تا 32 متر در عرض تعریض داشته است.  هزینه طرح شامل تهیه مصالح، تعریض، زیرسازی و رو سازی و پهلو گیرها 70 میلیارد ریال برآورد شده است. 

اسکله های رو – رو (Link span) با قابلیت تنظیم ارتفاع به منظور پهلو گیری بارجها و لندینگ کرافت ها ساخته شده که تسهیل و تسریع فعالیت ها، ساماندهی امور، دسترسی آسان مراجعه کنندگان به محل ترخیص کالاها، کاهش تردد ماشین های سنگین در بندر و افزایش نظم انجام فعالیت ها از جمله مزایای ساخت اسکله رورو در بندرگاه کیش است.

همچنین با حضور اسحاق جهانگیری کارخانه تولید تجهیزات پزشکی و دارویی در جزیره کیش به بهره برداری رسید. این واحد تولیدی در مساحتی به میزان 32 هزار متر مربع احداث شده و قادر است سالانه 8 میلیون ست همودیالیز وریدی و شریانی، 6 میلیون سوزن فیستولا وریدی و شریانی، 2 میلیون انواع صافی دیالیز و 12 میلیون کیلومتر فیبر دیالیز تولید کند . 

حجم سرمایه گذاری انجام شده برای این طرح 1580 میلیارد ریال بوده و برای 35 نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد کرده است.

گفتنی است؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و اکبرترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد از همراهان معاون اول رییس جمهور در سفر دو روزه وی به منطقه آزاد کیش هستند.  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز