خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی خبر داد:

طرح ضربتی اعطای وام ازدواج کلید خورد/ اولویت با متقاضیان سال 94 / صف نیم میلیون نفری برای دریافت وام ازدواج

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۶۱۲

طرح ضربتی وام ازدواج همزمان با میلاد حضرت معصومه و روز دختر پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ صبح امروز علی‌اصغر میرمحمد صادقی، مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در نشستی خبری از طرح ضربتی اعطای وام ازدواج خبر داد.

بر اساس این گزارش،  این وام تا سقف ١٠ میلیون تومان از سوی ١٠ بانک عامل ملی، صادرات، تجارت، ملت، کشاورزی، سپه، رفاه کارگران، مسکن، توسعه تعاون و قرض الحسنه مهر ایران و نیز صندوق قرض الحسنه پارسیان همزمان با میلاد حضرت معصومه  و روز دختر پرداخت خواهد شد.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در ادامه با اشاره به ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج گفت: این سامانه از سال 87 آغاز به کار کرد و تا 25 تیرماه 96 هشت میلیون و 931 هزار و 600 نفر در این سامانه ثبت نام کردند و تسهیلات قرض الحسنه  ازدواج را دریافت کردند.

وی گفت: رقم کل این تسهیلات 33 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است و بیشترین تعداد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به سال 90 برمی‌گردد که تعداد آن یک میلیون و 348 هزار نفر بود و مبلغی حدود 9 هزار و 900 میلیارد تومان پرداخت شد.

وی گفت: به طور متوسط ماهانه 70 تا 100 هزار نفر در این سامانه ثبت نام می‌کنند اما به طور میانگین تعداد پرداختی بانک‌ها بین 70 تا 80 هزار فقره است.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به صف نیم میلیون نفری متقاضیان برای دریافت وام قرض الحسنه ازدواج افزود: در حال حاضر بررسی‌های کارشناسی در بخش اعتباری بانک مرکزی آغاز شده که با همکاری بانک‌ها بتوانیم این صف 500 هزار نفری را بکاهیم.

میرمحمد صادقی با اشاره به طرح ضربتی اعطای وام ازدواج افزود: سری بعدی بانک‌ها (بانک‌های خصوصی و تخصصی) نیز در این پروژه در آینده شرکت خواهند کرد اما بار اصلی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بر دوش 9 بانک اصلی است اما تنها بانک توسعه تعاون و صندوق پارسیان سهمیه‌ای زیر 5 هزار نفر دارند.

وی با اشاره به اولویت‌های پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج گفت: استان‌های محروم و مناطق کم برخوردار در اولویت پرداخت تسهیلات هستند و هر چه به تعداد بیشتری در استان‌های محروم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود بانک‌ها امتیاز بیشتری می‌گیرند.

وی گفت: همچنین افرادی که در این مدت در صف انتظار دریافت تسهیلات بودند در اولویت قرار دارند در برخی از مناطق افراد از سال‌های 94 و 95 باقی مانده‌اند و ابتدا باید به آنها تسهیلات داده شود.

بانک ها سه برابر ماه‌های گذشته تسهیلات خواهند داد

وی گفت: با شروع این فصل از ابتدای مردادماه تا پایان شهریورماه بانک‌ها موظفند سه برابر ماه‌های گذشته تسهیلات پرداخت کنند این تسهیلات با حداکثر یک ضامن و فیش حقوقی پرداخت می‌شود و ستادی در بانک مرکزی در بخش اعتبارات ایجاد شده و افراد می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 29954283 – 29954256 – 29954260 – 29954270 تماس بگیرند.

میرمحمد صادقی در مورد تامین بودجه این تسهیلات گفت: این بودجه از منابع بانک مرکزی تزریق نخواهد شد و سهم آن از منابع بانک‌ها تامین می‌شود و بانک ملی با بیشترین سهم 90 هزار فقره تسهیلات ارائه خواهد داد. هم اکنون تفاهم‌نامه‌ها با بانک‌ها به امضا رسیده است.

وی گفت: افراد تا دو سال بعد از عقد ازدواج می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و پس از ارائه اطلاعات شخصی، کد ملی، محل تولد و سایر اطلاعات شناسنامه‌ای و نیز ارائه اطلاعات بانکی که می‌خواهند از آن تسهیلات دریافت کنند شعبه انتخابی را پیشنهاد داده و کد رهگیری 10 رقمی را دریافت کنند.

وی گفت:‌افراد یک ماه برای تکمیل مدارک فرصت دارند و در صورتی که مدارکشان تکمیل نشود از سامانه حذف می‌شوند.

میرمحمد صادقی افزود: از ابتدای سال تاکنون 310 هزار نفر تسهیلات ازدواج دریافت کردند.

وی گفت: پینشهاد ما خرید کالای ایرانی و کمک به تولیدکنندگان و فروشندگان کالاهای ایرانی است تا به رونق بازار و اقتصاد کشور کمک کنند و مطمئنا از ابتدای مردادماه با تزریق 5 هزار میلیارد تومان افزایش تقاضا صورت خواهد گرفت و منجر به تورم نخواهد شد زیرا در سال گذشته نیز رقمی به ارزش 16 هزار میلیارد تومان برای خرید صنایع کوچک اعطا شد و تورم به وجود نیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز