خبرگزاری کار ایران

سیف خبر داد:

افزایش 60 درصدی صادرات گندم در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۸۴۶

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: هدف از صادرات گندم، آرد و سایر فرآورده های آن، حمایت از تولید و صنایع تبدیلی است.

به گزارش ایلنا، یزدان سیف مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، اظهار کرد: صادرات گندم با هدف دستیابی کشور به خودکفایی در تولید و تامین این محصول استراتژیک از سال گذشته در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفته و امسال نیز از رونق نسبی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: یک میلیون تن صادرات گندم و فرآورده های آن را در سال ۹۶ خواهیم داشت و صادرات این محصول از میزان ذکر شده فراتر نخواهد رفت و تنها مقدار مازاد گندم با قیمت تضمینی خریداری شده را صادر خواهیم کرد.

سیف با اشاره به افزایش صادرات گندم و آرد نسبت به سال گذشته خاطر نشان کرد: این میزان افزایش صادرات، نتیجه ایجاد سازوکارهای لازم و افزایش تولید و خرید تضمینی گندم به وی‍‍ژه گندم دروم در کشور است.

وی افزود: کاهش تولید گندم در جهان، افزایش۴ درصدی قیمت جهانی را درپی داشته و همین موضوع، رقابت پذیری این محصول را برای ما ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از جمله اهداف ما در صادرات گندم، اشتغالزایی و رونق اقتصادی برای واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی است، تصریح کرد: در حوزه صادرات بیشتر هدف مان صادرات گندم دوروم، آرد و فرآورده های آردی است و تلاش داریم از صادرات ماده اولیه و خام (گندم) پرهیز ‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز