خبرگزاری کار ایران

واعظی در مراسم افتتاح پروژه‌های جدید شرکت ایرانسل:

شبکه ملی اطلاعات بزرگترین پروژه دولت یازدهم در حوزه فناوری اطلاعات/ ایرانسل بزرگترین اپراتور دیتای کشور/ حوزه ICT نیازمند سرمایه گذار خارجی

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۵۲۳

وزیر ارتباطات در رابطه با پروژه شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: پروژه ملی و بزرگ شبکه ملی اطلاعات بزرگترین پروژه دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پرژه‌های شرکت ایرانسل در راستای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات گفت: با توجه به این 23 پروژه جدید و کاربردی من باید به عزیزان همکارم در شرکت ایرانسل خسته نباشید بگویم. امروز از توجه ایرانسل به بخش‌های مهم برای جبران عقب افتادگی‌های 4 سال گذشته نسبت به سایر نقاط جهان که از آن یاد می‌کردم و غصه زیادی می‌خوردم، بسیار خوشحالم.

واعظی ادامه: من با توجه به پروژه ایرانسل و سایر پروژه‌هایی که در چند وقت اخیر شاهد رونمایی از آن‌ها بودم باید ادعا کنم که امروزه مسیر بخش ict کشورمان در راه درستی است. من امیدوار هستم این وضعیت همینطور ادامه داشته باشد و علاوه بر پوشش کامل کشور خودمان وارد کشورهای منطقه نیز شویم.

وزیر ارتباطات در رابطه با پروژه شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: پروژه ملی و بزرگ شبکه ملی اطلاعات بزرگترین پروژه دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. ما در بخشی از این پروژه به نتیجه رسیدیم که بدون بخش خصوصی نمی‌توانیم شبکه ملی اطلاعات را بخ جایگاه اصلی آن برسانیم و گسترش دهیم.

محمود واعظی افزود: شبکه ملی اطلاعات پروژه‌ای است که دولت، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها با هم متحد شده‌اند تا بتوانند این هدف را به سر و سامان برسانند. در واقع شبکه ملی اطلاعات یک دستاورد موفق از یک همکاری بزرگ است. دنیا در حال تغییر است و اگر می‌خواهیم از تکنولوژی های روز دنیا عقب نمانیم باید این الگوی همکاری بین دولت، بخش خصوصی و دانشگاه را در بخش‌های مختلف کشور هم اجرا کنیم.

واعظی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به 23 پرژه جدید شرکت ایرانسل گفت: امروز شاهد رونمایی از 23 پروژه جدید بودیم که هر کدام از آن‌ها باعث رفع یک نیاز اساسی مردم و ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی است که در دولت یازدهم به دنبال آن بودیم و در دولت دوازدهم نیز این مسیر ادامه خواهد داشت تا بتوانند جوانان این حوزه که در رشته‌های الکترونیک، کامپیوتر و غیره تحصیل کرده‌اند و دیگر جوانان به سر کار بروند.

وزیر ارتباطات افزود: وقتی شاهد رشد این آمارها به صورت چند ده برابری هستیم نشان از مهم بودن خدمات جدید و تشنه بودم مردم برای استفاده از آن‌ها دارد و شرکت ایرانسل هم توانسته است با درک نیاز مردم خدمات و سرویس‌هایی را به مردم ارائه دهد. با توجه به حجم دیتای مصرفی مشترکان ایرانسل باید بگوییم که ایرانسل بزرگترین اپراتور دیتای کشور است.

سید محمود واعظی خاطر نشان کرد: اگر اپراتوری این تصور را داشته باشد که وضعیت خوبی دارد و نباید به دنبال نوآوری برود، زمان مرگ این شرکت فرا رسیده است. توفیق شرکت ایرانسل در نوآوری و ارتباط مناسب با دانشگاه‌ها است، اگر نوآوری باشد ولی با دانشگاه‌ها در ارتباط نباشیم، توفیقی ندارد.

واعظی با ابراز امیدواری نسبت به سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی در حوزه ICT گفت: من از این مسئله بسیار خرسند هستم که در زمان تحریم و بعد از تحریم یک شرکت خارجی معتبر با شرکت داخلی در ارتباط بوده است و سرمایه گذاری کلانی داشته است. ما باید حتما این الگو را در در نظر داشته باشیم و آن را در صنعت و سایر شرکت‌ها پیاده سازی کنیم تا بتوانیم به برنامه ششم توسعه یعنی ایجاد صد هزار شغل برسیم. اگر سرمایه گذاری انجام نشود، دچار مشکل خواهیم شد.

واعظی در رابطه با انقلاب چهارم صنعتی تاکید کرد: امروزه اینترنت، خدمات ابری و نسل پنجم تلفن همراه همه در اختیار صنعت هستند، انقلاب چهارم صنعتی وارد شده است و ما باید در وزارت ارتباطات و ICT به صنعت همراه با فناوری توجه داشته باشیم و به آن کمک کنیم.

واعظی در رابطه با توسعه ارتباطات در روستاها گفت: ما در شهرها وضعیت خوبی داریم اما باید توجه ویژه‌‌ای به روستاها و نقاط مرزی داشته باشیم. وزارت ارتباطات سالانه 300 میلیارد تومان در این مناطق هزینه می‌کند. اگر ما اینترنت را به روستا ببریم ولی خدمات را نبریم، مردم را فقط سرگرم کرده‌ایم و این درست نیست چرا که اینترنت و خدمات الکترونیک باید در کنار یکدیگر باشند.

وی افزود: باید عنایت ویژه‌ای به روستاها و سرمایه گذاری در آن‌های داشت تا برکت در اپراتورها ایجاد شود. من دوستانه از عزیزان در ایرانسل می‌خواهم که به روستاها و توسعه آن‌ها توجه داشته باشند، اگر بخواهیم غیر دوستانه بگوییم ما جریمه میکنیم اپراتوری را که خدماتش در روستاها را توسعه و گسترش ندهد اما عزیزان در ایرانسل حتما این وظیفه را انجام خواهند داد.

وزیر ارتباطات نسبت به استفاده از محصولات و تجهیزات تولید داخل خاطر نشان کرد: ما باید از محصولات داخلی استفاده کنیم تا و نهضت استفاده از محصولات داخلی را ایجاد کنیم تا تولید اشتغال نیز در صنعت ایجاد شود.

واعظی در رابطه با کاهش تعرفه‌های اینترنت، مکالمه و ترافیک داخلی گفت: بهترین راه حل برای فشار نیامدن به مردم و راحتی بیشتر مردم، کاهش تعرفه‌ها، ایجاد بسته‌های متنوع ترکیبی است. به نظر من کاهش تعرفه حرکت بسیار خوبی است که امروز در ایرانسل شاهد کاهش قیمت تعرفه مکالمه صوتی سیم کارت‌های دائمی ایرانسل به 333 ریال و سیم کارت به 60 هزار تومان بودم. ما باید بستری را ایجاد کنیم که اینترنت و مکاله در بسته مالی خانواده قرار گیرد و به آنها برای خرید فشار وارد نشود.

واعظی در پایان گفت: ما امیدوار هستیم که شبکه ملی اطلاعات و بسته‌های با ترافیک داخلی که 50 درصد ارزانتر محسوب می‌شوند از سوی مردم بیشتر استفاده شوند. طرح ترافیک داخلی در صورت افزایش مشترکان از 50 درصد نیز پایین‌تر خواهد آمد و کاهش قیمت خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز