خبرگزاری کار ایران

سرپرست پالایشگاه ششمپارس جنوبی عنوان کرد:

تولید روزانه بیش از 400 تن گوگرد با جلوگیری از آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۹۷۷

پالایشگاه ششم پارس جنوبی در پایان سال 94 به مجتمع گاز پارس جنوبی تحویل شد و در این مدت فعالیت‌های متعددی در راستای تولید حداکثری و رسیدن به استانداردهای بین‌المللی انجام داده است.

به گزارش ایلنا، احمد ولی‌پور، سرپرست پالایشگاه ششم پارس جنوبی با بیان اینکه این پالایشگاه از ابتدای تحویل فعالیت‌های مهمی در زمینه محیط زیست انجام داده است، گفت: با راه‌اندازی واحد بازیافت گوگرد تمامH2S تولید شده از گاز تبدیل به سولفور و از ورود آن به هوا جلوگیری می‌شود.

وی افزود: با این اقدام علاوه بر اینکه از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌شود،روزانه بیش از 400 تن گوگرد نیز تولید می‌شود که باعث ارزش افزوده فراوان است.

ولی‌پور در ادامه به طراحی و خرید سامانه جداسازی روغن و ذرات معلق از پساب خروجی واحد 109پالایشگاه ششم اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور کنترل آلودگی پسابو کاهش میزان COD این طرح توسط همکاران پالایشگاه طراحی و توسط یکی از سازندگان داخلی در حال ساخت است.

سرپرست فازهای 15 و 16 پارس جنوبی افزود: در طراحی ابتدایی برای کاهش COD ناشی از پساب سود دور ریزپیش‌بینی لازم صورت نگرفته بود که ما در پالایشگاه برای رفع آن اقداماتی را آغاز کرده‌ایم و در همین راستا با همکاری دو شرکت داخلی برای طراحی و ساخت گام‌های مهمی برداشته‌ایم.

وی گفت: برای این کار ابتدا یک پایلوت فرآیند مولکولی برای تصفیه سود دور ریز طراحی، ساخته و در سایت تست شد و آلودگی را به میزان بسیار زیاد کم کرد.

به گفته ولی‌پور؛این دستگاه توسط همکاران مهندسی ستاد در حال بررسی است و پس از نصب می‌تواند میزانCOD  پساب ناشی از سود دور ریز را به میزان 97.5درصد کاهش دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز