خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت:

بدون همکاری با شرکت خارجی پروژه موتور سه سیلندر 8 سال زمان می‌بُرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۴۶۶

نعمت زاده گفت: اگر ما می‌خواستیم بدون استفاده از تجارب قبلی و استفاده از منابع خودمان این پروژه را انجام دهیم حداقل هشت سال زمان می‌برد. در حالی که امروز موتور سه سیلندر را در عرض سه سال به اتمام رسانده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم رونمایی از موتور ملی سه سیلندر که در سایپا دیزل برگزار شد، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت صنایع و لزوم به روز بودن در این حوزه گفت: ما در صنعت حق نداریم که لحظه‌ای استراحت کنیم و باید دائم خود را با تکنولوژی به روز کنیم و خوشحالیم که امروز نقش شرکت‌های دانش‌بنیان جدی گرفته شده است که این امر به سبب پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و جا دارد از شخص رئیس جمهور به خاطر تدبیر و حوصله‌ای که در مذاکرات برجام داشتند تشکر ویژه کنم.

وی ادامه داد:  لازم است بگویم بیشترین تاثیر برجام در بخش صنعت بوده. امروز ما هیچ مشکلی برای ارتباط برقرار کردن با شرکت‌های خارجی نداریم. البته به سبب ایران‌هراسی که آمریکا ایجاد کرده گلوگاه‌هایی برای نقل و انتقال بانکی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در هفته پیش من به وزیر تجارت ویتنام اعلام کردم که اگر خواهان همکاری هستید ابتدا باید مشکلات بانکی حل شود و بر همین اساس در سفر مقامات ویتنام معاون وزیر اقتصاد و مدیران عامل بانک‌های این کشور حضور داشتند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: امروز یک پلت‌فرم مفید از طراحی تا انتها شش سال زمان می‌برد. این در حالی است که برخی می‌گویند فقط طراحی پلت‌فرم سه ما زمان می‌برد. این حرف اشتباه است امروزصنعت با ثانیه جلو می‌رود. اگر ما می‌خواستیم بدون استفاده از تجارب قبلی و استفاده از منابع خودمان این پروژه را انجام دهیم حداقل هشت سال زمان می‌برد. در حالی که امروز موتور سه سیلندر را در عرض سه سال به اتمام رسانده‌ایم.

وزیر صنعت تصریح کرد: در دنیای امروز ما مجبور به همکاری با دیگران و استفاده از تجربیات آنها هستیم تا از جریان روز عقب نمانیم.

وی ادامه داد: بحث قطعات این موتور باید جدی گرفته شود زیرا اگر بنا باشد قطعات آن از خارج وارد شود این موتور ارزش افزوده‌ای برای ما نخواهد داشت. حتما بایستی بحث استفاده 55 درصد از قطعات داخلی اعمال شود. اگر لازم است با شرکت‌های خارجی جوینت یا همکاری لازم را انجام دهیم.

وزیر صنعت در پایان ابراز امیدواری کرد که وزارت نفت نیز هرچه زودتر سوخت یورو5 و یورو6 را به بازار عرضه کند تا بتوان از آن موتورها بهره‌برداری بیشتری کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز