خبرگزاری کار ایران

عصر امروز انجام شد؛

امضای ۱۰ تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و کره‌جنوبی

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۷۵۳

شرکت‌های بخش خصوصی ایران و کره‌جنوبی ۱۰ تفاهمنامه همکاری مشترک در راستای انتقال فناوری به امضا رساندند.

به گزارش ایلنا، نشست انتقال فناوری با حضور ۴۰ بنگاه صنعتی کوچک و متوسط از ایران و ۹ بنگاه از کره‌جنوبی در زمینه انتقال فناوری در بخش‌های مختلف عصر امروز به امضا رسید که در این مراسم، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و سفیر کره‌جنوبی نیز حضور داشتند.

علی یزدانی- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران- در این مراسم با اشاره به اینکه روابط ایران و کره‌جنوبی پس از برجام گسترش یافته و امکان ارتقاء روابط فراهم شده است، اظهار کرد: چنین نشست‌هایی می‌تواند زمینه ارتقاء روابط دو کشور در بخش بنگاه‌های کوچک و متوسط را فراهم کند.

وی افزود: حدود ۵۰ سال است که روابط اقتصادی بین ایران و کره‌جنوبی حاکم است و قطعا تعامل بنگاه‌های دو کشور می‌تواند به انتقال دوجانبه فناوری‌ها و افزایش همکاری‌ها کمک کند.

یزدانی با بیان اینکه کره‌جنوبی کشوری پیشرو در حوزه فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط است، یادآور شد: فروردین ماه سال جاری ۲۰ بنگاه کوچک و متوسط ایرانی به کره‌جنوبی سفر و با آنها تفاهمنامه مشترک امضا کردند. علاوه بر این در دو روز گذشته نیز ۱۰ تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه صنایع تبدیلی، کشاورزی، محیط زیست، فولاد و غیره به امضا رسیده است.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: در حال حاضر بیشترین حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در زمینه خرید و فروش نفت است و باید از پتانسیل بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران و کره‌جنوبی در راستای ارتقاء همکاری‌های دوجانبه اقتصادی بهره برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز