خبرگزاری کار ایران

تشریح جزییات آب‌گرفتگی شناور شرکت نفت فلات قاره ایران

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۸۲۶

رئیس عملیات دریایی شرکت نفت فلات قاره ایران، جزئیات آب‌گرفتگی شناور مسافری حامل گروهی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران را که دیروز دچار حادثه شد، تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، کاپیتان عبدالعلی وفایی‌نژاد گفت: در ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه (شنبه، ۳۱ تیرماه) شناور استیجاری جنین (Jenin) ساخت سال ۲۰۱۰ با ۳۲ مسافر و ۸ خدمه در حال نزدیک شدن به اسکله بهرگان بود که در فاصله یک مایلی این اسکله به دلیل بی‌توجهی و بی‌دقتی ناخدای اندونزیایی آن با SBM قدیم بهرگان برخورد می‌کند.

وی افزود: با وجود دو بویه هشداردهنده در اطراف این SBM به منظور شناسایی نقاط خطر، متاسفانه ناخدای شناور بدون توجه به آنها به مسیر خود ادامه داده و سمت راست کشتی در زیر آب از قسمت جلو تا پاشنه آن شکاف عمیقی بر می‌دارد. در نتیجه این شکاف عمیق، آب وارد موتورخانه شناور شده و در مدت ۲۰ دقیقه با توجه به عمق چهار متری دریا، شناور از پاشنه در آب فرو رفته و قسمت جلوی آن کماکان بالای آب قرار دارد.

کاپیتان وفایی‌نژاد افزود: خوشبختانه با اقدام به موقع عملیات دریایی شرکت نفت فلات قاره و سپاه، همه مسافران و خدمه این شناور به سرعت توسط کشتی سوییسکو و قایق‌های تندرو سپاه جمع‌آوری و به اسکله هدایت ‌شدند.

وی افزود: معمولا در روزهای مشخصی از ماه با توجه به اقماری بودن و پایان ۱۴ روز کار عده‌ای از همکاران شرکت نفت فلات قاره ایران، توسط شناورهای مسافری نسبت به جابجایی و جایگزینی آنان با سایر همکاران اقدام می‌شود و این موضوع امری طبیعی و  عادی در روند کاری این شرکت است.

رئیس عملیات دریایی شرکت نفت فلات قاره ایران با رد شایعاتی مبنی بر فرسوده بودن شناور حادثه‌دیده در آب‌های خلیج فارس گفت: شناور مسافری جنین (Jenin) به طول ۳۵ متر و عرض ۶ متر در سال ۲۰۱۰ ساخته شده و یکی از شناورهای مدرن و به‌روز بوده است. در این راستا مراتب به اطلاع مالک این شناور رسیده و مقرر شده به سرعت اقدامات لازم برای شناور کردن دوباره و تعمیرات این کشتی مسافری انجام شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز