خبرگزاری کار ایران

تقدیس آب مهمترین امر در کشاورزی/ ثمره هم افزایی تولید ثروت و ایجاد رقابت است

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۹۱۷

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امر باغداری گفت: هم افزایی می تواند با کاهش قیمت مواد خام ایجاد رقابت کند که این رقابت تولید ثروت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، همایش ملی ترویج متخصص "مدیریت تلفیقی حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه" با حضور دکتر طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی درامور باغداری، دکتر اسکندر زند معاون امور تحقیقات وزارت جهاد، جمعی از مروجین پهنه های تولیدی، خبرنگاران و اصحاب رسانه امروز دوشنبه٢ مرداد در سالن کنفرانس مرکز تحقیقات کشاورزی و باغداری امام خمینی در محمد شهر کرج برگزار شد.

در این نشست طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغداری اظهار کرد: بخش های زیر نظر مروجین کشاورزی به دارایی های زیستی و غیر زیستی تقسیم می شودکه این دارایی ها تمام سرمایه ی روستاییان و یک ثروت عظیم محسوب می شود. نظارت به این معنا ایت که ما مسوولیم در منطقه خدمت خود نهاده های با کیفیت برای یک تولید خوب وارد شود تا سرمایه کشاورز را بر باد ندهد و بهروری داشته باشد.

وی افزود: از دیگر وظایف مروجین ارتباط با سازمان های ذی ربط و پایش نیروهای انسانی، خاک و آب است.

طهماسبی در رابطه با ترویج نوآوری خاطر نشان کرد: مسوولیت دیگر ما نوآوری است که باید بهترین وسیله و بهترین محصول را به مناطق خود ببریم. ترویج نوآوری و دانش فنی به مناطق تولیدی زکات علمی است که در اختیار ما قرار گرفته است. تطبیق دانش نو با دانش سنتی کشاورزان از مهمترین دست آوردهای وزارت جهاد است.

وی افزود: هم افزایی دیگر مسوولیت ما است که در بنگاه های اقتصادی یکی از موارد مرام نامه محسوب می شود. هم افزایی باعث ارزان تمام شدن مواد خام و ایجاد رقابت می شود. هم افزایی باعث تولید ثروت و گردش سرمایه می شود.

معاون وزیر در امور باغی عنوان کرد: استفاده از سدها و بندها برای ذخیره آب از دیربار در کشور وجود داشته که آثار آن مشهود است. آب محور تمام فعالیت های بشر است. محور تمام فعالیت های مروجین باید تقدیس آب در مناطق تحت نظارت خود است.

وی افزود: دولت در شالیزارها اقدامات بسیاری توسط دولت انجام شده و برای آبیاری مکانیزه و قطره ای نیز بسته های تشویقی خوبی در نظر گرفته شده است.

طهماسبی گفت: طرح اراضی شیب دار تا کنون ٥٠٠ هزار هکتار را در برگرفته که شامل انجیر و انگور دیم، گل محمدی و گیاهان دارویی می شود. طرح گل خانه ها هم عملکرد بالایی خواهد داشت. تاکنون حدود ١٢ هزار هکتار تخصیص یافته و پیش بینی می شود در برنامه هفتم توسعه به ٣٤٨ هزار گل خانه افزایش یابد.

معاون وزیر در امور باغی در پایان تصریح کرد: اصلاح و بازسازی باغات طرح دیگری است که در دستور کار قرار گرفته است. تغذیه گیاهان و درختان از موارد بسیار مهم در امور کشاورزی است که بر روی آن تحقیقات گسترده انجام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز