خبرگزاری کار ایران

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره بانکی را بدون تغییر حفظ کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۳۳

فدرال رزرو آمریکا همچنان نرخ سود بانکی را بدون تغییر ۱.۲۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، در جلسه «فدرال رزرو» آمریکا که ساعاتی پیش برگزار شد، نرخ بهره بانکی بدون تغییر باقی ماند و انتظار می رود فدرال رزرو بزودی اوراق قرضه خود را برای افزایش شرایط اعتماد به فضای کسب و کار در ایالات متحده بفروشد.

همچنین این بانک آمریکایی، نرخ بهره را ۱.۲۵ درصد نگه داشت و گفته می شود فدرال رزرو مسیر خود را در راه کاهش سیاست های انقباظی پولی که برای بالا بردن نقطه درصد نرخ بهره بانکی از سال ۲۰۱۵ میلادی کلید خورده، ادامه می دهد.

فدرال رزرو در بیانیه ای اعلام کرد، رشد اقتصادی آمریکا روند ملایمی را طی کرده؛ ضمن اینکه آمار اشتغال زایی در این کشور امیدبخش است.

در این بیانیه به این نکته اشاره شده که نرخ تورم و قیمت ها کاهش داشته اند و این موضوع برای تصمیم گیرندگان در حوزه اقتصاد نگران کننده است؛ اما اتنظار می رود اقتصاد آمریکا در جهت پویایی تداوم داشته باشد.

بر همین اساس، قرار است بزودی برنامه فروش سهام و اوراق قرضه فدرال رزرو اعلام شود که این مسئله قیمت سهام را در آمریکا افزایش داد.

بر پایه این گزارش، بعد از بحران مالی جهان و حاکم شدن رکود اقتصادی، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره بانکی را به تقریبا صفر رساند و بیش از ۳ تریلیون دلار در قالب خرید اوراق قرضه به اقتصاد آمریکا تزریق کرد تا از این طریق نرخ بهره بانکی را بیشتر کاهش دهد؛ ضمن اینکه ترازنامه بانک فدرال رزرو به

۴.۵ تریلیون دلار افزایش یافته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز