خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۵۱۲

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و جمعی از مسئولان محلی عملیات اجرایی احداث چندین طرح پتروشیمی آغاز و منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های‌ صنعتی ایران در این آیین گفت: این پنج طرح پتروشیمی که توسط بخش خصوصی در این منطقه احداث می‌شود با سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد دلار در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار انجام می‌شود.

علی یزدانی عضو کمیته ماده ۲ ارزیابی زیست محیطی افزود: برای رعایت مسایل زیست محیطی هزار و هشتصد هکتار از اراضی این منطقه به بهبود وضعیت محیط زیست اختصاص داده شده و بر اساس مطالعات انجام شده کلیه ضوابط زیست محیطی منطقه رعایت شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: فاز اول پروژه منطقه ویژه اقتصادی شمال استان در حدود ۴۰۰ هکتار عملیاتی شده و کلیه امکانات زیربنایی شامل آب، برق، تلفن، شبکه روشنایی و جاده دسترسی تامین شده و آماده پذیرش سایر تقاضاهای سرمایه گذاری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت تا کنون ۱۰ تقاضای سرمایه گذاری در این منطقه به شرکت شهرک‌های صنعتی استان داده شده که برای ۵ طرح جواز تاسیس صادر شده و امروز شاهد کنگ زنی این پروژه‌ها خواهیم بود و بزودی جواز تاسیس ۵ طرح دیگر نیز صادر شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌گردد.

در این آئین مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر نیزگفت: منطقه وِیژه اقتصادی شمال استان در زمینی به مساحت ۳ هزار و۹۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر دیلم و در مجاورت منطقه نفتی بهرکان و شهر امام حسن واقع شده است و امروز ۵ طرح پتروشیمی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار کلنگ زنی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر افزود: این طرح نقش بسزایی در توسعه اقتصادی استان بوشهر در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال خواهد داشت و برگ زرینی از افتخارات و خدمات دولت تدبیر و امید در این منطقه خواهد بود.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با مصوبه مجلس شوای اسلامی و مصوبه هیات وزیران مبنی بر اعطای سازمان مسئولی به شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر آغاز به کار کرد و امروز با آغاز طرح‌های پتروشیمی بهره برداری از این منطقه آغاز شد و شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر با آغوش باز از سرمایه گذاران در این منطقه استقبال کرده و آماده هر گونه همکاری می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز