خبرگزاری کار ایران

نوسانات بازار مرغ در هفته‌ای که گذشت

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۹۴۸

نوسانات قیمتی گوشت مرغ در هفته گذشته موج جدیدی را در رسانه‌ها ایجاد کرد، اما باید دید که نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در این مقطع زمانی چه مقدار نوسان داشته است.

به گزارش ایلنا، پنج‌شنبه هفته گذشته مرغ زنده به قیمت پنج‌هزار و ۳۵۰ تومان درب مرغداری عرضه شد که این قیمت در مقایسه با نرخ همین محصول در ۲۹ تیرماه (پنج‌شنبه دو هفته قبل) افزایشی ۲۰۰ تومانی را تجربه کرده است. این موضوع روی قیمت مرغ کشتار نیز به طور مستقیم تاثیرگذار بوده و نرخ آن را در عرض یک هفته از شش هزار و ۸۰۰ تومان در هر کیلوگرم به هفت هزار و ۴۰۰ تومان به طور میانگین افزایش داده است.

دلایل این افزایش را می‌توان به نوسانات ایجاد شده در نرخ نهاده‌ها نسبت داد. زیرا در همین مقطع زمانی، قیمت سویای آرژانتین از یکهزار و ۳۸۵ تومان با ۱۰۰ تومان افزایش به یکهزار و ۳۹۵ تومان رسیده و ذرت برزیل نیز ۷۵ تومان در هر کیلوگرم بالا رفت. البته قیمت جوجه یکروزه نیز در همین مدت، ۱۲۵ تومان به طور متوسط صعود کرد.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند قیمتی کنجاله سویا و ذرت در هفته‌های گذشته، افزایش نرخ این دو نهاده مقطعی بوده و ممکن است تا پایان هفته جاری روندی نزولی داشته باشد. متعاقب آن روند قیمت گوشت مرغ نیز کاهشی بوده و اگر اتفاقی خاص، صنعت را با خود درگیر نکند، دوباره بازار به تعادلی نسبی برخواهد گشت.

 قیمت‌ها و میزان تغییر به تومان است:

نام محصول یا نهاده

قیمت ۲۹ تیرماه

قیمت ۵ مرداد

میزان تغییر

درصد تغییر

مرغ زنده

۵۳۵۰

۵۵۵۰

۲۰۰

۳,۷+

مرغ کشتار

۶۸۰۰

۷۴۰۰

۶۰۰

۸,۸+

گوشت‌مرغ برای مصرف

۸۴۵۰

۸۷۰۰

۲۵۰

۲,۹+

ذرت برزیلی

۷۰۰

۷۷۵

۷۵

۱۰+

سویای آرژانتینی

۱۳۸۵

۱۳۹۵

۱۰۰

۷,۲+

قیمت جوجه

۲۳۲۵

۲۴۵۰

۱۲۵

۵,۳+

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز