خبرگزاری کار ایران

با هدف همکاری در توسعه میدان‎های آذر و چنگوله

اویک و گازپروم تفاهم‌نامه امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۱۱۵

شرکت اویک و شرکت گازپروم‎نفت با هدف همکاری در توسعه میدان‎های آذر و چنگوله، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا،  مدیران عامل شرکت‌های اویک ایران و گازپروم‎نفت روسیه پس از نهایی شدن مذاکراتی که از ماه‌های گذشته تاکنون میان کمیته‌های فنی قراردادی ۲ شرکت برای مشارکت در طرح توسعه میدان‌های نفتی آذر و چنگوله در جریان بود، پنجم مرداد ماه امسال در شهر سن‎پترزبورگ روسیه، تفاهمنامه همکاری امضا کردند و برآن هستند تا همکاری‎های خود را در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی دنبال کنند.

گروه اویک مرحله نخست تولید زودهنگام از میدان مشترک آذر را با ظرفیت ١٥ هزار بشکه در روز در اواسط اسفندماه سال گذشته به بهره برداری رساند و در طول ۲ ماه، تولید تجمعی از این میدان مشترک به یک میلیون بشکه رسید. فاز دوم تولید زودهنگام از این میدان مشترک نیز با ظرفیت تولید ۳۰ هزار بشکه در روز، از اواخر اردیبهشت‌ماه امسال عملیاتی شد و بر اساس هدفگذاری‎ها در سال آینده تولید روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت از این میدان محقق می‎شود.

میدان مشترک آذر در بلوک اناران واقع در دماغه کوه‎های زاگرس و در امتداد مرز ایران و عراق (در قسمت جنوب غربی ایلام) میان دو شهر مهران و دهلران قرار گرفته است. این میدان، یکی از سخت‌ترین میدان‌های هیدروکربوری ایران و جهان، از نظر حفاری و توسعه است.

اویک یکی از شرکت‎های صاحب صلاحیت ایرانی برای فعالیت در قالب اکتشاف و تولید است و شرکت گازپروم‎نفت هم که از جمله شرکت‌های مورد تأیید در فهرست شرکت‌های بین‌المللی است که از سوی شرکت ملی نفت ایران برای مشارکت در اجرای طرح‌های توسعه میدان‌های هیدروکربوری ایران، احراز صلاحیت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز