خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت در گفت‌وگو با ایلنا:

رکود اقتصادی در حال نابودی کارخانه‌هاست/ داعش نمی‌تواند به اندازه رکود به کشور آسیب بزند

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۴۶۶

سهل آبادی گفت: صدا و سیما از تولید داخلی حمایت نمی‌کنند و برای تبلیغات چند ثانیه‌ای چنان مبلغ بالایی طلب می‌کنند که کمتر تولیدگر ایرانی می‌تواند آن را پرداخت کند. بر همین اساس آگهی‌های بازرگانی صداوسیما متعلق به کالاهای خارجی شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت تولیدکنندگان کشور گفت: این قشر سربازان بی‌نام و نشانی هستند که از دولت فقط انتظار دارند که سنگ جلوی پای آنها نگذارد.

سهل‌آبادی ادامه داد: اگر بخواهیم وضعیت امروز صنعت کشور را بیان کنیم شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که اگر داعش می‌خواست 30 هزار کارخانه کشور را نابود کند آن طور نبود که امروز رکود این بلا  را بر سر 30 هزار کارخانه آورده است. داعش نمی‌تواند به اندازه رکود اقتصادی به کشور آسیب بزند.

وی ادامه داد: یکی از علل تعطیلی واحدهای تولیدی سود و بهره بانکی است. وقتی بانک‌ها علناً  مصوبه دولت را اجرا نمی‌کنند و اعلام می‌کنند اگر سپرده‌گذاری بالای 5 میلیارد تومان باشد نرخ بهره آن تغییر می‌کند دیگر کسی به سمت سرمایه‌گذاری نمی‌رود. ازطرف دیگر آن بانک هم باید بالاتر از بهره‌ای که می‌دهد سود از تسهیلات‌گیرنده دریافت کند. تا وقتی که این اتفاقات در سیستم بانکی کشور رخ می‌دهد هیچ تحرکی در بخش صنعت صورت نخواهد گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: از طرف دیگر سایر ارگان‌ها مانند صدا و سیما از تولید داخلی حمایت نمی‌کنند و برای تبلیغات چند ثانیه‌ای چنان مبلغ بالایی طلب می‌کنند که کمتر تولیدگر ایرانی می‌تواند آن را پرداخت کند. بر همین اساس آگهی‌های بازرگانی صداوسیما متعلق به کالاهای خارجی شده است.

سهل‌آبادی تصریح کرد: وثیقه‌ها معضل دیگری است که برای صنعتگران ایجاد مشکل کرده‌اند. بانک‌ها به دنبال اخذ وسایل سهل‌الوصول هستند در صورتی که عمده وسایل تولیدکنندگان محل اجرای طرح است که آن را بانک‌ها قبول نمی‌کنند. امروز بعد از سال‌ها دادگستری‌های سراسر کشور به این نتیجه رسیدند که شعب رسیدگی به ورشکستگی را دو برابر کنند. این نشان از وضعیت امروز صنعتگران کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز