خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون اصل نود در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

تحقق برجام نفتی در زمان وزارت زنگنه / اشراف کامل شیخ الوزرا به دیپلماسی نفت

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۰۲۵

پارسایی از دیپلماسی نفتی وزارت نفت در دولت یازدهم به عنوان برجام نفتی یاد کرد و بر لزوم تداوم این سیاست برای رسیدن به اهداف توسعه صنعت نفت کشور تاکید کرد.

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان این مطلب گفت: در دولت یازدهم بعد از  برجام موفقیت های گسترده ای با مدیریت و دیپلماسی نفتی زنگنه حاصل شد. 

وی با بیان اینکه زنگنه در دوره مدیریت خود بسیار خوب عمل کرده است، افزود: زنگنه دیپلماسی نفت را می داند و کاملا به این صنعت اشراف دارد، با اینکه سهم صادرات ما در اوپک کاهش پیدا کرده بود ایشان توانست سهم ایران را افزایش دهد، در مخازن مشترک با کشورهای همسایه توانستیم تا اندازه ای به حق خودمان برسیم. 

پارسایی قرارداد با توتال را  نشان از توانمندی زنگنه در جذب سرمایه خارجی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا عنوان و تصریح کرد: گرچه همه شعار صادرات غیر نفتی را می دهیم ولی در حال حاضر وابستگی کامل به نفت داریم بنا بر این اگر وزیر نفت ضعیف باشد همه وزارتخانه ها بهترین هم باشند باز هم نمی توانیم به نتیجه مطلوب برسیم. 

وی بیان کرد: کار زنگنه در دولت دوازدهم می تواند امیدوار کننده باشد که بتوانیم به سمت تسریع در توسعه صنعت نفت پیش برویم و مسیر سرمایه گذاری و توسعه نفت را از این طریق طی کنیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: قرارداد با توتال فقط قرارداد با یک شرکت بین المللی درجه یک  نیست بلکه ایجاد احساس امنیت در سایر سرمایه گذاران است،  ورود شرکت های طراز اول به کشور برای سرمایه گذاری باعث حل مشکلات اصلی جامعه از جمله بیکاری و رکود اقتصادی می شود .

وی در ادامه به طرح سه فوریتی مجلس برای ملغی کردن قرارداد با توتال اشاره و اظهار داشت: این طرح کاملا سیاسی و غیر کارشناسی به حدی به لحاظ مستدلات ضعیف بود که آرا به حد نصاب نرسید و امضاها برای عرضه در صحن علنی پس گرفته شد که نشاندهنده مدیریت خوب زنگنه و حمایت اکثریت قاطع مجلس از عملکرد ایشان است.

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: ما در بخش نفت توفیقات بزرگی حاصل کردیم که باید از آن به عنوان  برجام نفتی یاد کرد و لازم است قوای سه گانه ، دیگر دستگاه ها و نهادها همگی به وزارت نفت جهت دستیابی به اهداف تعیین شده کمک کنند چرا که فعلا ما به نفت وابسته ایم و این مسئله قابل اغماض نیست که البته این مسیر نیز با تداوم حضور زنگنه در وزارت نفت دولت دوازدهم میسر خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز