خبرگزاری کار ایران

در مراسم تفاهمنامه همکاری بین مرکز تحقیقات راه ومسکن و سازمان استاندارد مطرح شد؛

طرح جامع افزایش ایمنی ساختمان به اجرا می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۶۹۲

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش ایمنی ساختمان‌های کشور گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی طرح جامعه ارتقاء ایمنی ساختمان‌ها با اولویت مراکز عمومی به اجرا می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ظهر امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان استاندارد ایران تفاهم‌نامه همکاری برای کاهش موازی‌کاری‌ها بین مرکز تحقیقات راه، مسکن  و شهرسازی و سازمان ملی استاندارد منعقد شد.

 در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان ملی استاندارد ایران محمد شکرچی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ارتقاء سطح ایمنی ساختمان‌ای موجود اظهار داشت: حادثه پلاسکو نشان داد ساختمان‌های موجود در سطح کشور از ایمنی کافی برخوردار نیستند و از همین رو با دستور وزیر راه و شهرسازی طرح افزایش ایمنی ساختمان‌های کشور در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به هزینه بالای افزای سطح ایمنی ساختمان ها اظهار داشت: اینکه بخواهیم ایمنی ساختمان‌ها را با استانداردهای مطرح روز افزایش دهیم یک پروژه گران قیمت است اما می‌توانیم ایمنی ساختمان‌ها را به سطح معقول برسانیم یا اینکه ایمنی ساختمان‌های قدیمی را به زمان ساخت آنها برگردانیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه ساختمان‌های عمومی و قدیمی در اولویت اجرای طرح جامع ارتقای ایمنی ساختمان‌ها هستند اظهار داشت: زمانی که این ساختمان‌های عمومی قدیمی مانند پلاسکو ساخته می‌شدند اساساً ضوابط و مقررات امروز وجود نداشته که بخواهند در ساخت و ساز آنها را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به 18 میلیون ساختمان در سراسر کشور وجود دارد و همچنین سالانه کمتر از یک میلیون ساختمان ساخته می‌شود و وظیفه ما این است که در تمام این ساخت و سازها نظارت داشته باشیم تا مقررات ملی ساختمان به اجرا برسد.

شکرچی‌زاده با اشاره به کاهش سطح ایمنی ساختمان‌های سراسر کشور اظهار داشت: ارتقاء سطح ایمنی ساختمان‌ها یک پروژه ملی است که باید در اولویت به اجرا برسد.

همچنین در این مراسم پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تفاهم‌نامه انعقاد شده با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با این همکاری‌ها می‌توانیم موازی‌کاری‌ها را در بخش آزمایش و تعیین استانداردها و تست‌های مورد نظر کاهش دهیم و معتقد هستم این همکاری‌ها در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: به طور قطع با همکاری‌های بین سازمان‌ها برای تعیین استانداردها می‌توان هزینه پروژه‌ها را کاهش داد و می‌توانیم از ظرفیت یکدیگر برای ارتقاء سطح ایمنی استفاده کنیم.

پیروزبخت با بیان اینکه آزمایشگاه‌ها مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مورد تایید سازمان استاندارد است گفت: نمی‌توانیم با افزایش همکاری‌ با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بسیاری از تست‌ها را توسط این مرکز انجام دهیم و کالاهایی که برچسب استاندارد را دارند معاف از آزمایش‌های مرکز تحقیقات می‌شوند. در این صورت بسیاری از موازی‌کاری‌ها رفع خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به ارتقاء ایمنی ساختمان‌های کشور اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به آن ورود داشته‌ایم ارتقاء ایمنی ساختمان‌ها است و در مورد بررسی ایمنی آسانسورها هم اخیراً به صورت داوطلبانه بازرسی‌هایی از مراکز عمومی داشته‌ایم.

وی افزود: اتفاقاً قبل از اینکه حادثه آسانسور دانشگاه شریف رخ بدهدچندین بار تذکر به مدیریت این ساختمان دادیم و حتی آسانسور پلمپ شد اما متاسفانه با بی‌توجهی به تذکرات ما شاهد وقوع سانحه در آسانسور این ساختمان شدیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، تفاهم‌نامه بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان ملی استاندارد ایران در راستای اجرای فرامین مقام معظم در زمینه اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی علم وفناوری و رفع هزینه‌های غیرضروری دستگاه‌های اجرایی بوده است و موضوع این تفاهم‌نامه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و همکاری اجرایی به منظور استفاده از توان طرفین در ارتقاء کیفیت مصالح و فرآورده‌های ساختمانی و موارد مربوط به صنعت حمل و نقل و ساختمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز