خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور شریعتمداری به خروج صنعت از رکود کمک می‌کند/ مجلس با اکثریت قاطع به گزینه وزارت صنعت رای می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۰۰۸

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این که حضور شریعتمداری در وزارت صعنت به خروج از رکود و افزایش تراز جایگاه صنعتی ایران می‌انجامد، گفت: وی برای ایجاد اشتغال، فعال کردن صنایع و بهبود وضعیت صنعت برنامه های خوبی دارد.

محمدرضا رضایی، نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به معرفی محمد شریعتمداری از سوی رئیس جمهور به مجلس برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: آقای شریعتمداری تعامل بسیار خوبی با دولت و مجلس دارد و با توجه به اینکه چند سال وزیر بود و در چهار سال گذشته معاون اجرایی رئیس جمهور بوده، علاوه بر بر امورات وزارتخانه، بر مسائل کشور هم مسلط است.

وی با بیان اینکه آقای شریعتمداری گزینه دقیق، شایسته و مناسبی برای این وزارتخانه است، تصریح کرد: با توجه به آشنایی وی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرار گرفتن وی در راس وزارتخانه نوید بخش خوبی برای صنعت و تجارت و بخصوص افزایش صادرات خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت صنعت کشور و صنایع موجود خوب نیست، تصریح کرد: صنعت کشور با رویکرد فعلی دچار چالش شده و بعنوان مثال در استان فارس و حوزه انتخابیه اینجانب صنایع با چالش روبرو هستند که ادامه این روند هم اصلا خوب نیست.

رضایی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از صنعت و تولیدات داخلی، افزود: در قانون هدفمندی یارانه‌ها ذکر شده که بخشی از درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی باید به بخش تولید و صنعت اختصاص یابد که متاسفانه این سیاست اجرایی نشد و یارانه ها برای کمک به صنعت اختصاص نیافت.

وی با بیان اینکه آقای شریعتمداری رویکرد مثبت و جدی به صنعت دارد، تصریح کرد: باید به سمت صنعت و ارتقای جایگاه ایران در این زمینه حرکت کنیم و مطمئن هستیم که آقای شریعتمداری هم برنامه های خوبی در این زمینه اجرایی می کند و هم در این راستا حرکت خواهد کرد و موفق خواهد بود.

چهره شاخص مجلس تاکید کرد: حضور بخش خصوصی در صنعت، تسهیلات و سرمایه گذاری، برنامه ریزی برای خروج از رکود، فعال کردن صنایع کوچک و زود بازده، برنامه ریزی برای راه اندازی صن

ایع سنگین و بزرگ، افزایش صادرات و جلوگیری از واردات غیر ضرور برای حمایت از صنعت داخلی لازم و ضروری است.

رضایی با بیان اینکه تحقق این موارد از سیاست های شریعتمداری است، گفت: قطعا با حضور شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و شرایط بهتری بوجود می آید.

وی افزود: نمایندگان مجلس به برنامه رای می دهند که آقای شریعتمداری هم برنامه های خوبی دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: برای بهبود وضعیت صنعت، معدن و تجارت و افزایش صادرات و گسترش بازهای های هدف، کمک مجلس و دولت لازم و ضروری است و یک وزیر به تنهایی نمی تواند همه اهداف را محقق کند.

رضایی با بیان اینکه وزیر باید اداره جدی و انگیزه قوی تر داشته باشد، تصریح کرد: این خصلت در آقای شریعتمداری وجود دارد و این از نقاط قوت وی است و می تواند در موفقیت وی تاثیر به سزایی داشته باشد.

به گفته وی شریعتمداری رای بالایی از مجلس خواهد گرفت و بزودی کار خود را در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز