خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

برای ورود به WTO کرباسیان بهترین گزینه است

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۴۲۴

دیلمقانیان گفت: اگر دولت برای وارد شدن به سازمان تجارت جهانی برنامه داشته باشد کرباسیان یکی از افرادی هست که می تواند به این امر سرعت ببخشد.

نایب رئیس  اتاق بازرگانی ارومیه  در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص معرفی کرباسیان جهت وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا لازم است تاکید کنم طیب نیا یکی از بهترین وزرای کابینه دولت یازدهم  بود. قدرت، تسلط و کاردانی وزیر اقتصاد سبب شده بود که اقتصاد کلان کشور از وضعیت وحشتناکی که از دولت دهم به یادگار مانده بود خارج شود و شاخص هایی همچون تورم و عملکرد بانک ها مثبت شود. طیب نیا یک لیدر به تمام معنا بود.

وی تصریح کرد: با تمام این اوصاف رئیس جمهور و آقای جهانگیری تصمیم گرفتند که شخص دیگری جایگزین ایشان شود و این فرد در واقع یکی از معاونان اصلی طیب نیا است.

دیلمقانیان با اشاره به کارنامه کرباسیان گفت: در طول 30 سال اخیر کرباسیان در هر جا که مسئولیت داشته و مدیر بوده توانسته کارنامه کاملا قابل قبولی از خود ارائه بدهد که یکی از نمونه های آن ایجاد پنجره واحد گمرکی بود که سبب شد در وقت و هزینه بسیاری از فعالان اقتصادی صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: اگر دولت برای وارد شدن به سازمان تجارت جهانی برنامه داشته باشد کرباسیان یکی از افرادی هست که می تواند به این امر سرعت ببخشد. به هر حال امروز تمام ارکان نظام این امر را قبول دارند که برای شکوفایی و ادامه حیات اقتصاد کشور راهی جز عضویت در سازمان های بین المللی تجاری از جمله WTO  ندارند.

دیلمقانیان در خصوص حوزه وظایف وزیر اقتصاد گفت: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه دو نهادی هستند که با این وزارتخانه رابطه مستقیم دارند. از طرف دیگر سازمان امور مالیاتی و گمرک جزو ارکان این وزارتخانه هستند که خوشبختانه کرباسیان نشان داده که در این حوزه‌ها قدرتمند است و تسلط کافی برای اداره امور آنها را دارد. در نهایت فکر می کنم انتخاب ایشان از سوی رئیس جمهور کار بسیار درستی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز