خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با ایلنا؛

در خود کفایی گندم رکورد زدیم/ تاخیر در پرداخت پول کشاورزان مرتفع خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۵۵۵

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث خودکفایی در گندم رکورد زدیم اما برای پرداخت پول کشاورزان بسیار نارضایتی ایجاد شد که قسمتی از آن به عدم تامین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه برمی گردد و مقداری از آن هم به توزیع ناعادلانه منابع مربوط است.

سید مهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص حضور مجدد محمود حجتی در کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: آقای حجتی تا کنون نمره قبولی گرفته اند هرچند که نواقصی را این مدت در کارهایشان داشته اند که قسمتی از آن مربوط به حوزه کشاورزی و قسمت دیگر مربوط به منابع مالی است. پول گندم یکی از مشکلاتی بود که به خاطر تاخیر دچار مشکل شدیم. ما در سال گذشته در بحث خودکفایی در گندم رکورد زدیم اما برای پرداخت پول کشاورزان بسیار نارضایتی ایجاد شد که قسمتی از آن به عدم تامین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه برمی گردد و مقداری از آن هم به توزیع ناعادلانه منابع مربوط است.

وی افزود: ایشان قول داده اند در صورت تامین منابع این مشکل را در آینده به حداقل برسانند. در بحث الگوی کشت هم اقدامات خوبی انجام شده  و برخی محصولات را که نیاز به آب بیشتری دارند در مناطق پرآب تر کشور پرورش دادند و از آسیب منابع آبی جلوگیری کرد.

نماینده مردم سنندج در ادامه تصریح کرد: ایشان برنامه های خوبی را تدوین کرده اند و نواقص و مواردی که گوشزد کرده ایم را در دستور کار قرار خواهند داد. در حوزه آبیاری قطره و استفاده از آب سبز نیز توفیق بسیار داشته اند و هنوز هم جای کار دارد.  در زمان وزارت ایشان کاهش واردات به جز کالاهای اساسی را داشتیم که به اقتصاد بسیار کمک کرد و امیدواریم با خودکفایی در محصولات اساسی بتوانیم صادرات هم داشته باشیم. اما در کل حس می کنم آقای حجتی نمره قبولی را کسب کرده اند و با تجربیاتی که از ادوار قبل داشتند به خوبی از پس امور برآمده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز