خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بانکی در گفت‌وگو با ایلنا:

تک نرخی شدن ارز نیازمند حل مسائل سیاسی است/ پیش‌ نیازها فراهم نیست

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۴۸۹

احمد حاتمی‌یزد گفت: یکسان سازی نرخ ارز نیازمند پیش نیازهایی‌ است که مهم‌ترین آن امکان نقل و انتقال آسان ارز است.

احمدحاتمی‌یزد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد دلایل تاخیر در یکسان‌سازی نرخ ارز اظهار داشت: یکسان سازی نرخ ارز نیازمند پیش نیازهایی‌ است که مهم‌ترین آن امکان نقل و انتقال آسان ارز است.

وی افزود: در شرایط فعلی به دلیل این که بانک‌های اروپایی همکاری‌های لازم را با ما ندارند و هنوز مسئله جا به جایی منابع ارزی حل نشده خریداران ارز نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

این کارشناس بانکی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نقل و انتقالات ارزی برای خرید کالا از خارج از کشور روان نیست ضمن آنکه ذخیره ارزی مناسبی نیز در اختیار بانک مرکزی قرار ندارد تا عرضه و تقاضای ارز مدیریت شود.

وی افزود: بانک مرکزی نیز نمی‌تواند ارزها را جابه جا کند و از تمام ارزی که در اختیار دارد نیز نمی‌تواند استفاده کند.

حاتمی‌یزد در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون چه راهکاری وجود دارد؟ تصریح کرد: هیچ راهکاری وجود ندارد به جز حل مسائل سیاسی.  تا زمانی که مذاکرات خارجی به نتیجه مناسبی نرسند وضعیت همین گونه خواهد بود.

این کارشناس بانکی گفت: ضمن آنکه از زمان روی کار آمدن ترامپ شرایط بدتر هم شده است.

وی افزود: هم اکنون وضعیت سیاسی امریکا نیز چندان باثبات نیست و حتی ممکن است ترامپ مجبور به استعفاء شود، همچنین تکلیف ما نیز به دلیل شرایط جنگی در منطقه و در کشورهای عراق و سوریه چندان روشن نیست تا امکان تک نرخی شدن ارز فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز