خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم آبادان در گفت و گو با ایلنا:

چالش آب ملی است، وزیر نیرو باید همه جانبه‌نگر باشد/ در مورد بیطرف لابی‌گری در کار نبود

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۶۳۸

شرفی گفت: چالش های مربوط به بحث آب موضوعی ملی است که فقط به وزارت نیرو بر نمی گردد، دولت باید به معنای واقعی مشکل آب را به صورت سرزمینی ببیند و آمایش سرزمین را مدنظر قرار دهد.

غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا بیطرف را فردی پاکدست، توانمند و با قابلیت های بالا دانست و گفت: در هر صورت جزء وظایف نمایندگان این است که اولویت ها و برنامه های کاری وزرا را بررسی کرده و مشورت کنند تا به جمع بندی برسند که یا رای اعتماد بدهند ویا خیر.

 وی تصریح کرد: قطعا نمایندگان کسی را که متناسب با برنامه های پیشنهادی و رزومه  دفاع خوبی هم داشته باشد انتخاب می کنند ضمن اینکه برنامه ها باید منطبق با برنامه ششم توسعه کشور نیز باشد با توجه به این تفاسیر آقای بیطرف علیرغم تمام شایستگی هایی که دارد، دفاع ضعیفی داشت و پاسخ روشنی به نمایندگان مخالف در صحن علنی ارائه نداد و در کل ضعیف ظاهر شد.

شرفی متن دفاعیه بیطرف را کم محتوی دانست و اظهار داشت: نمایندگان طبق بررسی ها و مشورت هایی که داشتند با توجه به  خواست های ملی و منطقه ای تصمیم نهایی خود را در روز جلسه دفاع وزیر پیشنهادی گرفتند ضمن اینکه برخی موارد و انتقادات هم زبان به زبان بین نمایندگان نقل می شود بنا بر این بدیهی است که نماینده تصمیمات از قبل گرفته شده را ملاک کار خود قرار نمی دهد.

وی تاکید کرد: چالش های مربوط به بحث آب موضوعی ملی است که فقط به وزارت نیرو بر نمی گردد، دولت باید به معنای واقعی مشکل آب را به صورت سرزمینی ببیند و آمایش سرزمین را مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه دولت باید برنامه عملی ارائه داده و فرصت سوزی نداشته باشد، بیان کرد: در حال حاضر چند استان کشور با معضل بی آبی مواجهند، باید برنامه استانهای پرآب و با اقلیم مناسب برای کشاورزی و آبزی پروری و یا استفاده از انرژی برقابی متفاوت با استان هایی باشد که چنین زیرساخت و ظرفیت هایی ندارند اما می بینیم که تاکنون اهمال کاری شده و یکسویه نگریسته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز