خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی :

تونل سلام شهر جدید پردیس افتتاح شد/ دسترسی آسان و سریع پردیسی‌ها به کلانشهر تهران

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۸۳۶

صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی تونل سلام شهر جدید پردیس به افتتاح رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز پروژه‌های مسیر دسترسی به فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ به طول ۱۰/۶ کیلومتر، ۴ دستگاه تقاطع غیرهمسطح به طول ۲۷.۲ کیلومتر و ۲ دستگاه تونل به طول ۱۶۲۹ متر( که بزرگترین تونل شهری شهرستان‌های کشور به شمار می‌رود)  با حضور محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید،حبیب الله طاهرخانی معین ویژه شرکت عمران شهر جدیدپردیس، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، مسئولین شهرستان پردیس، اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکت عمران پردیس افتتاح شد.

تونل سلام فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ شهر جدید پردیس که در ضلع شمال غربی پردیس در قسمت شمالی دره کمرد قرار دارند را به آزاد راه تهران-پردیس متصل کرده و باعث هدایت ایمن ۲۵۰۰۰۰سفر تولید شده در روز در این محور خواهد شد.

تأمین دسترسی آسان فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ مسکن مهر شهر جدید پردیس، کاهش ترافیک درون‌شهری پردیس و ارتقای کیفیت ترافیکی تقاطع کیلومتر ۱۷ آزادراه، افزایش شاخص‌های کیفی سفر تهران-پردیس و جذب بیشتر جمعیت تهران، کاهش زمان سفر، هزینه سفر، صرفه‌جویی مصرف سوخت و کاهش استهلاک و کاهش آلایندگی محیط زیست، تأمین ارتباط فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ شهر جدید پردیس با کوتاه‌ترین مسیر و تأمین دسترسی شهر جدید توسط چند راه موازی از مهم‌ترین مزایای این پروژه عمرانی به شمار می‌رود.

نریمان در حاشیه مراسم افتتاح تونل سلام در جمع خبرنگاران اعلام کرد: افتتاح امروز مصادف با اولین روز هفته دولت است که یکی از بزرگترین تونل‌های شهری شهرستان‌های کشور را زیر بار ترافیکی برده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأکید براینکه برای افتتاح پروژه مذکور هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۷ میلیارد تومان صرف شده است گفت: این تونل ضمن فراهم کردن دسترسی سریع و آسان به فازهای ۵،۸،۹ و ۱۱ شهر جدید پردیس باعث صرفه‌جویی در رفت و آمد نیز شده است.

غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز در بخش دیگری از مراسم افتتاح این پروژه بیان کرد: دسترسی شهر پردیس به فازهای مختلف، ازادراه تهران- پردیس و جاده قدیم از مزایای این پروژه بزرگ ملی به شمار می‌رود.

غفوری همچنین خاطر نشان کرد: با افتتاح این پروژه ترافیک  درون شهری پردیس کاهش یافته و دسترسی سریع با کلانشهر تهران برای ساکنین این شهر امکان پذیر می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز