خبرگزاری کار ایران

احداث نخستین کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۹۹۳

نخستین کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل با همکاری بنیاد برکت و اتحادیه زنبورداران کردستان در این استان احداث می شود.

به گزارش ایلنا از سنندج، عبدالمحمد زاهدی  استاندار کردستان اظهارکرد: زنبورداران استان باید شرایطی را فراهم کنند تا عسل با کیفیت کردستان در سطح ملی و حتی منطقه ای به عنوان یک برند معرفی شود.

وی با بیان اینکه عسل کردستان باید در کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی فرآوری شود، خاطر نشان کرد: دیگر شایسته نیست که عسل به عنوان یک محصول نهایی وارد بازار شود، بلکه فرآوری و استفاده از آن در صنایع تکمیلی باید مورد توجه  قرار گیرد.

زاهدی یادآور شد: زنبورداران استان باید ضمن حفظ کیفیت عسل کردستان و ارتقای آن، در زمینه تولید بیشتر و استفاده از توانمندی ها و پتانسیل های استان در بخش فرآوردهای این محصول نیز تلاش کنند.

استاندار کردستان افزود: بازاریابی و حفظ بازارهای موجود این محصول نیز از دیگر نکاتی است که اتحادیه زنبورداران کردستان باید به آن توجه داشته باشند البته احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل می تواند در این زمینه مهم و کارگشا باشد.

احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل کردستان طبق تفاهم نامه ای که روز چهارشنبه بین رئیس هیات مدیره بنیاد برکت و استاندار کردستان امضا شد، با همکاری بنیاد و اتحادیه زنبورداران کردستان احداث می شود.

این کارخانه در قالب مشارکت اقتصادی اجتماع محور طرح آفتاب بنیاد برکت احداث می شود که سهم مشارکت بنیاد 49 درصد و سهم اتحادیه زنبورداران کردستان 51 درصد است.

سالانه در حدود یک هزار و 158 تن عسل در کردستان تولید می شود و چهار هزار و 725 نفر در بخش تولید عسل فعالیت می کنند که از این تعداد یک هزار و 50 نفر زنبوردار حرفه ای هستند.

کردستان در تولید عسل از نظر کمی در جایگاه 13 کشور قرار دارد و از نظر کیفیت رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز