خبرگزاری کار ایران

تامین 70 درصد دام مورد نیاز سیستان و بلوچستان برای عید قربان از داخل استان

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۱۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 70 درصد دام سبک مورد نیاز مردم استان برای ذبح در عید قربان از داخل استان تامین می شود.

به گزارش ایلنا از زابل، رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تولید دام سبک در سیستان و بلوچستان به طور کامل پاسخگوی نیاز استان نیست و معمولا همه ساله در مساله تامین دام سبک ویژه عید قربان با چالش رو به رو بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه زمینه تامین دام سبک از داخل کشور و همچنین از 2 کشور همسایه؛ «افغانستان و پاکستان» فراهم است برای عید قربان امسال مشکل کمبود دام وجود نخواهد داشت.

وی گفت: در سنوات گذشته واردات دام سبک از آن سوی مرز به سیستان و بلوچستان ممنوع بود و دام مورد نیاز استان در مقاطع مختلف از جمله عید قربان از استان های خراسان شمالی و رضوی تامین می شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با وجود اینکه دشت سیستان منشا تامین دام سبک است اما کفاف مردم استان را نمی دهد و امسال بر اساس پیگیری های صورت گرفته در نهایت دام مورد نیاز را می توانیم از مرزهای افغانستان و پاکستان وارد کنیم.

نجفی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارد با همه افرادی که تمایل به واردات دام از آن سوی مرز به سیستان و بلوچستان را دارند، همکاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: پارسال برای عید قربان بیش از 85 هزار راس دام از استان های همجوار وارد کردیم و امسال نیز پیش بینی بر این است تا بیش از 80 هزار راس دام سبک مورد نیاز برای این مناسبت از داخل و خارج از کشور تامین شود.

نجفی در پایان گفت: با توجه به مناسب تر بودن قیمت، اولویت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان واردات دام سبک از کشورهای همجوار است.  بر اساس روند کلی حدود 240 هزار راس دام سبک ویژه عید قربان در سیستان و بلوچستان ذبح می شود که 30 درصد آن از خارج از استان تامین می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز