خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی خبر داد:

دست‌یابی نیروگاه‌های حرارتی به ضریب آمادگی 99 درصدی/ 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای احداث نیروگاه‌های جدید

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۱۸

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه در سال جاری ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی به بیش از 99 درصد رسیده است، گفت:‌ پس از برجام 6 میلیارد دلار قرارداد برای احداث نیروگاه‌های جدید منعقد شده است.

به گزارش ایلنا، "محسن طرزطلب" در آستانه فرارسیدن هفته دولت در تشریح عملکرد این مجموعه در دولت یازدهم، با تاکید بر اینکه ضریب آمادگی نیروگاه‌ها در زمان پیک نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است، عنوان کرد:‌ در سال جاری ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی به بیش از 99 درصد رسیده و توانسته‌اند در زمان نیاز با تولید برق مطمئن و پایدار خدمات لازم را به مشترکان خود ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه توان تولید نیروگاه‌ها در دولت دهم روندی نزولی پیدا کرده بود، ادامه داد: از سال 92 با ساخت نیروگاه‌های جدید توان تولید این مراکز افزایش پیدا کرده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته از هم‌اکنون تا پیک سال 97 به سه هزار مگاوات نیروگاه جدید دست پیدا خواهیم کرد و این رقم در سال 98 به چهار هزار و 300 مگاوات خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه در گذشته سرمایه گذاری برای احداث تولید نیروگاه حرارتی روند نزولی به خود گرفته بود، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت یازدهم این روند بر خلاف گذشته رشد مثبتی را در پیش گرفته است، به طوری که پس از برجام 6 میلیارد دلار قرارداد برای احداث نیروگاه به شرط تامین مالی خارجی منعقد شده است.

طرزطلب اظهارامیدواری کرد اجرای این پروژه ها از سال 97 و در سه سال پایانی برنامه ششم توسعه، عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم نیز در پی جذب سرمایه خارجی و داخلی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید هستیم، خاطرنشان کرد: ‌در تلاش هستیم تا بتوانیم راندمان واحدهای جدید خود را به بیش از 55 درصد رسانده و به ظرفیت اسمی چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید در سال دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در پایان بر لزوم تلاش هر چه بیشتر برای تامین منابع مالی نیروگاه‌ها تاکید کرد و گفت: تنها برای حوزه تولید نیازمند سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم بنابراین لازم است تا از تمام توان خود برای جذب هر چه بیشتر سرمایه داخلی و خارجی استفاده کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز