خبرگزاری کار ایران

نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛

مصرف آب شرب در شهرهای استان بوشهر 55 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۲۸۵

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در چهار ماه نخست امسال افزون بر 25 میلیون و 272 هزار متر مکعب آب در شهرهای استان بوشهر مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد افزایش داشته است.

به‌گزارش ایلنا، سهراب بیاتی با بیان اینکه منابع تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر در شش منطقه قرار دارد اظهار داشت: آب آشامیدنی استان بوشهر از خط کوثر در استان کهگیلویه و بویر احمد، کازرون و چاه‌های مستقر در دشتی، برازجان، دیر، کنگان تأمین می‌شود که عمده آن از خط آبرسانی کوثر تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمتر از 10 درصد منابع تأمین آب استان بوشهر در این استان و مابقی در دیگر استان‌ها قرار دارد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه 90 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر به استان‌های دیگر وابسته است و با خطوط طولانی وارد شبکه آبرسانی استان بوشهر می‌شود لازم است فرهنگ مدیریت مصرف بهینه در دستور کار مشترکان قرار بگیرد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به افزایش میزان مصرف سرانه آب در استان بوشهر گفت: مصرف سرانه آب به ازای هر شهروند در استان بوشهر در شبانه‌روز 207 لیتر است که از حد استاندارد ملی «57 لیتر» افزایش دارد.

بیاتی از تولید 38 میلیون و 94 هزار متر مکعب آب در چهار ماه نخست امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مدت در مجموع 38 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی تأمین و تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.

وی از اجرای طرح توسعه شبکه آبرسانی در شهرهای استان بوشهر خبر داد و افزود: در اجرای طرح توسعه شبکه آبرسانی، در چهار ماه نخست امسال افزون بر 600 متر لوله‌گذاری در شهرهای استان بوشهر اجراء شده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نوسازی شبکه آبرسانی خاطر نشان کرد: در چهار ماه نخست امسال 8 کیلومتر از شبکه فرسوده آبرسانی شهرها نوسازی شده و این در حالی است که 900 کیلومتر از شبکه این استان نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

بیاتی با تاکید بر نقش مهم نوسازی شبکه آبرسانی در بهبود وضعیت توزیع و تأمین آب افزود: اعتبارات شبکه آبرسانی از محل پرداخت مصرف آب بها مشترکان تأمین می‌شود که این اعتبار جوابگوی بخش اندکی از نوسازی شبکه است.

وی، با بیان اینکه سالانه بخشی از شبکه آبرسانی شهرهای استان بوشهر نوسازی می‌شود گفت: امسال برای نوسازی شبکه آبرسانی در شهرهای استان بوشهر 295 میلیارد ریال اعتبار برنامه‌ریزی شده که بخشی از آن از محل پرداخت آب مصرفی مشترکان است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز